En ny start


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest Rasmus K

Så er tiden kommet til en ny log. Et nyt navn her inde og en helt ny start :smile:

Jeg er netop for 2 måneder siden startet op med at træne igen, efter en pause på knap 3 år. Mine mål for træningen og livet generelt har ændret sig meget siden jeg første min første log.

Stats:

Navn: Rasmus

Alder: 23

Højde 175cm (2cm højere end Essensen :tongue:)

Vægt: 78kg

Min gamle log strækker sig over ca 3 år. Fra jeg startede som en tynd 17 årig fyr på 60kg og til jeg med målet om at blive stor og beskidt fik kæmpet mig op på 86kg i slutningen af loggen. Den gamle log findes desværre ikke på MOL længere.

Det er efterhånden flere år siden jeg har ført en logbog herinde og meget er sket siden. Grunden til jeg stoppede med at træne og hvorfor jeg går i gang igen, kan læses i nedenstående indlæg jeg har copy and pastet fra "billeder af dagsformen" :smile:

Puha, jamen det var egentlig en blanding af mange ting der gjorde at jeg stoppede med at træne. Først og fremmest kunne jeg ikke træne i knap et halvt år fordi jeg blev opereret for lyskebrok. Jeg prøvede mange gange at komme i gang igen, men såret blev ved med at gå op så jeg blev nødt til at holde en pause for good. I mellemtiden mistede jeg interessen for træning, og begyndte at lave en masse andre ting. Så røg jeg ind i en rigtig dårlige periode i mit liv, min far var ved at dø flere gange osv, så jeg begyndte at ryge hash hver dag og var generelt meget fjern fra omverdenen. Der gik så et år af mit liv med det.. Så kom jeg ud af mit misbrug og kort tid derefter mødte jeg en super dejlig pige, som jeg blev kærester med og brugte en masse tid sammen med.

Samtidig besluttede jeg mig for endelig at få gjort min HF færdig, og jeg tog en hel HF på et år - dvs timer hver dag fra 8-17.15 + 2-3 timers lektier. Når jeg samtidig skulle passe kæresten og vennerne, så var træningen gået fuldstændig i glemmebogen.

Anyway - nu har jeg heldigvis ikke nær så mange timer på uni, så har en del mere tid til mig selv. Blev meget optaget af at køre MTB i skoven i sommers da en af mine kammerater gjorde det meget og var rigtig glad for det. Efter jeg begyndte at dyrke cardio fik jeg også blod på tanden til at begynde med træningen igen for at få en god all-around form.

Da jeg sidst trænede for nogle år tilbage havde jeg 1 mål med træningen: At bliver så stor som muligt. Jeg gik ikke op i sundhed, så længe jeg fik mine prots og mine carbs så var det fint. Maden bestod af massere af prots, tarvelige carbs og mættet fedt. Cardio kunne slet ikke komme på tale. Jeg synes også at træningen fyldte en større del af mit liv end den burde, og det har jeg ikke i sinde at den skal komme til igen - der skal også være plads til mange andre ting i mit liv end træningen. Jeg havde et usundt forhold til træningen på daværende tidspunkt, da jeg lagde alt min selvtillid i min krop og ikke i at jeg syntes jeg var en fed fyr der havde en masse at byde på. Derfor var det også enormt svært for mig pludselig ikke længere at kunne træne efter operationen, og jeg fik et enormt hak i min selvtillid til at starte med. Heldigvis ændrede dette sig efterhånden som der gik længere og længere tid uden jeg kunne træne, og jeg fik et langt sundere forhold mig selv og fik placeret min selvtillid det rigtige sted.

Jeg har siden i sommers lagt mine kostvaner meget om og det er der 2 grunde til. Først og fremmest følte jeg mig stort set altid træt og uoplagt af de få og utroligt usunde måltider kombineret med ingen fysisk aktivitet. Jeg syntes også at jeg var blevet for tyk, så jeg var også meget hooked på at smide nogle kg. Den sidste og mindst lige så væsentlige grund er at jeg har et enormt dårligt immunforsvar. Sidder jeg i bus med en der nyser er jeg næsten sikker på at jeg ligger syg et par dage efter :laugh: Min nye og sundere livsstil vil forhåbentlig på sigt styrke mit immunforsvar så jeg kan bruge flere dage på cyklen og færre dage i sengen :smile:

Jeg vejede 83kg i sommers og jeg smed så ca. 10kg med cardio og sund kost. I oktober måned vejede jeg omkring 73kg så jeg har gainet ca. 5kg siden. Længe leve muscle memory :smile:.

De tarvelige carbs og det mættede fedt er fjernet fra kosten og er erstattet med masser af frugt og grønt samt grove kornprodukter og sundt fedt. Smøgerne er også blevet kvittet.

Jeg dyrker Cardio ca. 2 gange om ugen, og planen er ligeledes at træne 2 gange om ugen og i heldigste fald 3. Målet er ikke længere at blive huge, men snarere at få en flot atletisk og funktionel fysik. Dvs en lav fedtprocent året rundt og en god cardiovaskulær form. Et godt mål ville være Essensens fysik kombineret med en god kondi.

Planen er pt. at smide et par kg muskel mere på og så starte på en diæt engang efter nytår. Der skal ihvertfald smides 5kg fedt eller mere.

I anledning af at jeg betragter dette som en ny start, er der en ting jeg vil fortælle i samme omgang:

Jeg har krudtet den i 1 dag. . Yep i så rigtigt. Det er knap 4 år siden da træningen og bulken kørte på skinner og jeg mit ultimative mål var at blive så stor som muligt. Jeg havde længe leget med tanken om at tage en mild dosis dbol over et par måneder, men havde aldrig turde at føre det ud i livet. På et tidspunkt kom jeg i kontakt med en fyr der lå inde med nogen og jeg købte ind til et par måneder. Planen var at indtage 40mg om dagen - 4 stk 10mg tabletter over et par måneder. Jeg startede op den første dag og fordelte de 4 tabletter ud over dagen. Allerede efter jeg havde spist de 2 af pillerne fik jeg det meget ubehageligt til mode. Jeg spiste dog de 2 sidste alligevel og tænkte at det nok gik over. Det endte med at jeg lå vågen hele natten med hjertebanken var sikker på at mit hjerte ville stoppe hvert øjeblik. Om det har noget at gøre med pillerne, eller om det var fordi jeg var bange for bivirkningerne skal jeg ikke kunne sige. Heldigvis gjorde det at jeg ikke turde røre resten af pillerne og jeg skyndte mig at skaffe mig af med dem.

Dette er også grunden til at jeg ikke har været ærlig om det i diskussioner om krudt, da jeg ikke har fået det fjerneste ud af at krudte den i en periode 1 dag. Men ja, i teorien har jeg jo "krudtet" den, og selvom det kun var en 1 dag ændrer det ikke på at det var en ufattelig dum beslutning at tage i første omgang. Heldigvis er jeg blev klogere siden og jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke fik det gennemført. Det er skræmmende at tænke på at jeg har været villig til at risikere at skade min krop permanent for at få større muskler. :4slap:

Anyway - jeg regner med at logge min første træning tirsdag eller onsdag, da jeg selvfølgelig har ligget syg den sidste uge - så meget for mit super immunforsvar :laugh:

- Rasmus

Et par billeder af formen (Inden jeg blev syg.. :dry:)

post-2164-1228692664_thumb.jpg

post-2164-1228692855_thumb.jpg

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sgu slet ikke lagt mærke til loggen pga. dit navneskift. Kunne du i det mindste ikke have fundet på noget federe når du endelig skulle skifte navn :tongue:

Men fedt du har startet log op igen - følger helt klart med og punker dig når du er for sløv til at træne (for de dage ved vi jo alle sammen kommer for dit vedkommende :biggrin:)

Og du er ikke højere end mig - smid de buffalos!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

En dags krudt? :mad:

Din lever eksploderer mand!!!

Godt du tog en beslutning der var sunder epå alle måder. Bliver spændende at følge hvordan du får en balance mellem træning, dagligdag sundhed. Du komme rhurtigt til a tpakke muskel på i starten med at det muscle memory du har i bagegen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Tak til jer der har tænkt mig at følge min log og har ønsket mig en god start :smile:

Er stadig ikke 100% på toppen endnu, har følt mig meget træt og energiforladt de sidste 3-4 dage. Jeg har lidt snot i næsen, men hverken feber eller ondt i halsen. På en skala fra 1-10 vil jeg sige at jeg ligger på 7. Jeg besluttede mig derfor for at tage ned og lave en ultralight træning i dag for at komme igang igen uden at få et tilbagefald, og for at mærke på min krop om jeg er parat til at starte træningen op. Ofte ligger man syg længere tid end man egentlig burde, fordi man bliver enormt træt og slap i kroppen af at ligge og boble hele dagen. Derved kan man nemt tro at man stadig er syg, selvom man faktisk bare trænger til at komme i gang.

Træning ultralight

20 minutters cykling.

Skrå DB pres:

4x12x20kg

B.O Row:

3x10x60kg

Supported Chins:

2x12xmig - 15kg

Swizzball crunch:

2x20xmig

15 minutters dampbad :smile:

Alt i alt en meget let træning - det var dog svært at få energien op, så gik og gabte og var træt. Svedte også noget mere end normalt, men fik det ikke på noget tidspunkt dårligt andet end jeg var træt og lidt fjern.

10 minutter efter jeg kom ind ad døren ringede posten på med mit whey og glutamin, så det kunne ikke være timet bedre - lavede en nice smoothie med 30gr whey jordbær, 10gr glutamin, mælk, banan og frosne jordbær :4thumbup:

Jeg har læst at flere har haft rigtig gode erfaringer med at benytte glutamin til at reducere antallet af sygedage markant. Derfor har jeg besluttet mig for at prøve at indtage 10gr glutamin om dagen fremover, i håbet om at dette kan være med til at styrke mit sørgelige bud på et immunforsvar.

Dagens irritationsmoment:

At jeg stadig ikke har fået mit nye vaskekort, selvom jeg ringede og forklarede at det gamle var gået i stykker i fredags.

Jeg har de sidste 2 dage måttet vende bunden i vejret på min vasketøjskurv og sniffe mig frem til noget tøj jeg har kunnet tage på :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hva dælen.. nyt navn og indrømmelser? For satan, nu er der jo snart ikke mere heffer over det :tongue:

Det bliver spændende at følge med her, gætter på at vi er på nogenlunde samme styrkeniveau. Planlægger selv lige at få startet en log op, skal bare lige tage mig sammen til første indlæg..

God vind :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K
Velkommen tilbage!

Respekt for du er ærlig med det hele. Men nu kan man jo ikke tage dine resultater seriøst da du jo har været max krudtet...

Så må vi se hvor hurtigt du bliver leeee' igen :4thumbup:

Ja jeg har været krudtet op over begge ører!! TOTALT unfair! :laugh:

Hva dælen.. nyt navn og indrømmelser? For satan, nu er der jo snart ikke mere heffer over det :tongue:

Det bliver spændende at følge med her, gætter på at vi er på nogenlunde samme styrkeniveau. Planlægger selv lige at få startet en log op, skal bare lige tage mig sammen til første indlæg..

God vind :showoff:

Hehe. Besluttede mig for at det i en alder af snart 24 var for plat at hedde Playboy her inde.. Har længe tænkt over at skifte, og nu var det et godt tidspunkt når jeg alligevel skulle starte en ny log.

Vil dog stadig mene at der er lidt Heffner over det - har netop i dag modtaget mit pimp kostume til nytåraften :laugh: .. Spaderne glemte dog at sende en stok + nogle guldfingerringe med dollartegn med som jeg også har bestilt.

post-2164-1228947788_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg må le! Du ligner jo nærmest ikke et menneske der.. hold kæft hvor er det bare grimt :w00t: Jeg er dog absolut med på den vogn selv, har de sidste 3 år haft hhv. lilla, hvidt og grønt velourjakkesæt på. Gad vide hvad jeg skal finde på i år? I hvert fald ikke dét sæt der :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K
Haha, jeg må le! Du ligner jo nærmest ikke et menneske der.. hold kæft hvor er det bare grimt :w00t: Jeg er dog absolut med på den vogn selv, har de sidste 3 år haft hhv. lilla, hvidt og grønt velourjakkesæt på. Gad vide hvad jeg skal finde på i år? I hvert fald ikke dét sæt der :tongue:

Det er ikke grimt, det er verdens sejeste kostume :cool: .. Bare vent til jeg har 5 fingerringe med dollartegn og en zebra stok med diamant for enden :laugh:

Link to comment
Share on other sites

haha. Du mangler da også en god 'gar!

Men lad være med at få et pigebarn til at købe en. Sidst jeg gjorde det gav jeg min kæreste 100kr og hun kom tilbage med en cigar til 25kr og 2 roser til sig selv :nonono:

- Den smagte naturligvis som for 25kr, men heldigvis knækkede den efter ca 5min da en kammerat ville give mig et kram.

Edit: pic of fail (du behøver dog ikke have så grim en paryk som jeg havde - jeg havde dog 4 hvidguldringe på for at gøre det minimalt gasta-wannabe-agtigt :shades::laugh: )

n623904652_384981_9069.jpg

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Haha. Mit er alt sammen billigt fake wannabe bling bling. Regner med at blive så stiv at jeg mister det hele anyway :laugh:

Jeg har skam en cigar til nytårsaften. En Romeo y Julieta havana fra Cuba. Den samme cigar som Churchill røg :smile:

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Jeg er stort set rask og det er optur :4thumbup: .. Er stadig lidt træt i kroppen, men ikke nær så meget som det har været. På en skala fra 1-10 vil jeg sige jeg ligger på 8 måske endda 8.5 :smile: .. Har loaded godt med glutamin de sidste par dage ca 20gr om dagen og bliver ved sådan indtil på mandag hvor jeg sætter det ned til 10gr om dagen.

Jeg har i øvrigt super nice DOMS i brystet efter light træningen i tirsdags, så helt dumt har det tilsyneladende ikke været. Derfor fortsætter jeg light træningen over de næste par uger og øger gradvist vægtene. På den måde risikerer jeg heller ikke at overbelaste min krop ved at starte for hårdt ud. På bonus siden burde kroppen også respondere godt på progressionen over den næste tid og give en hæderlig muskeltilvækst.

I anledning af at jeg har det bedre besluttede jeg mig for at tage ned og dyrke lidt Cardio i dag.

Cardio

En times cykling i fdk - 20km og 440 kalorier forbrændt ifølge cyklen.

15 minutters dampbad efterfølgende :smile:

Det var fandme optur at få dyrket noget cardio igen og svedt godt igennem. For ikke at nævne dampbadet som jeg er blevet svært glad for. Det er virkelig lækkert til at slappe godt af efter træning og få løsnet op for en halvstoppet næse.

Jeg vil meget gerne ud og køre MTB en af de nærmeste dage, men det bliver svært at time efter som der allerede bliver mørkt klokken 4 og ruten tager ca. 2½ time at køre igennem. Jeg har også besluttet mig for at jeg ikke cykler så meget som 1km mere i skoven før jeg har fået købt mig en hjelm. Fik en besked fra min x kæreste i dag - hendes mors kæreste var væltet på cykel i morges og slået hovedet så slemt at de måtte slukke for respiratoren kort tid efter :unhappy:. Det er sgu unfair at sådan nogle ting sker. Han var kun 41 år gammel og en skide flink fyr med masser af gode år foran sig. Min far døde i April måned i en også alt for tidlig alder af 53. Livet er sgu ikke altid fair, og det minder mig endnu en gang om at det er vigtigt at leve livet mens man har det og få gjort de ting man gerne vil gøre, istedet for bare at tænke på det og ende med aldrig at få det gjort.

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

Sur røv det med xsvigermorens kæreste!

Jeg var til fest med nogle fra uni i midten af oktober(så vidt jeg husker) og en af tøsernes telefon havde ringet ca 5 gange men ingen havde ikke hørt den da den var på lødløs. Min veninde ringer så til sin mor (som er hende der har ringet) og får af vide at hendes far er død af hjertestop mens han var på forretningsrejse i Thailand. Fandme sur røv - og vildt underlig stemning bagefter. Veninden tog selvfølgelig hjem til mor straks. Hendes far blev i øvrigt 55år, mener jeg.

For at skifte til noget mere opmunterende så kan du eventuelt supplere din cykeltræning med Tacx Fortius Multiplayer T1930

Min storebror har ønsket sådan en til jul - jeg har dog ikke nsakket med min svigerinde eller forældre om han får den. Han led et svidende nederlag da vi skulle cykle om kap i sommers. 45km. Ham på sin carbon racer(han havde dog ikke cyklet i lang tid), jeg på min cityracer, Avenue Airbase, som jeg dog ofte cyklede en 20-30km på(dog ikke her om vinteren). Han var nødt til at stoppe ca halvvejs pga. ondt i røven :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K
Sur røv det med xsvigermorens kæreste!

Jeg var til fest med nogle fra uni i midten af oktober(så vidt jeg husker) og en af tøsernes telefon havde ringet ca 5 gange men ingen havde ikke hørt den da den var på lødløs. Min veninde ringer så til sin mor (som er hende der har ringet) og får af vide at hendes far er død af hjertestop mens han var på forretningsrejse i Thailand. Fandme sur røv - og vildt underlig stemning bagefter. Veninden tog selvfølgelig hjem til mor straks. Hendes far blev i øvrigt 55år, mener jeg.

For at skifte til noget mere opmunterende så kan du eventuelt supplere din cykeltræning med Tacx Fortius Multiplayer T1930

Min storebror har ønsket sådan en til jul - jeg har dog ikke nsakket med min svigerinde eller forældre om han får den. Han led et svidende nederlag da vi skulle cykle om kap i sommers. 45km. Ham på sin carbon racer(han havde dog ikke cyklet i lang tid), jeg på min cityracer, Avenue Airbase, som jeg dog ofte cyklede en 20-30km på(dog ikke her om vinteren). Han var nødt til at stoppe ca halvvejs pga. ondt i røven :devil:

Haha den er fandme nice! Kunne helt sikkert være fed at prøve, men det er ikke noget jeg kunne finde på at bruge så mange penge på. Er heller ikke super klar på at skulle have min mtb op i lejligheden da den altid er møgbeskidt af mudder fra skoven :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Træning light vol. 2

Ganske udmærket energi i dag, så tog ned og bankede en light træning af. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at træne med lette vægte, for det giver virkelig mulighed for at køre øvelsen super strick og med en meget langsom excenstrisk fase - og det giver et sublimt pump! Der poppede også vains frem på armene og skuldrene og alt i alt så det super godt ud med pump på. Uden pump er jeg dog stadig en ål :laugh:

Incline DB pres:

4x12x22kg

B.O Row:

2x10x60kg

Supported chins:

2x12xmig - 15kg

Dips:

2x12xmig

Laterals:

2x12x8kg

Hammercurl:

2x12x11kg - Kørt super strict med 4 sekunders excentrisk fase. FUCK et pump og vains over det hele :devil:

Swizzball:

2x12xmig

PWO shake: 300ml skummetmælk, 30gr whey, 10gr glutamin + 1 banan ved siden af.

15 minutters dampbad og kaffe den af i receptionen inden jeg tog hjem :smile:

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K
De bedst eopstarter jeg har haft har været med 10-12 reps, korte pauser og ren bb stil med langsomme reps.

Det skal nok give noget :cool:

YIR! Det er ren BB som i gamle dage! Og alle ved at det GI´R! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hov, havde ikke lige luret, at du havde startet en ny log samtidig med din navneændring! :bigsmile:

God fornøjelse med "genoptræningen" - det skal nok gå stærkt - det ser jo allerede godt ud!

Og så en kombi af cardio og BB! Hvem der bare havde rygraden til det! :blush:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Var stadig lidt ramt af tømmermænd efter lørdagens julefrokost i dag, men det forsvandt heldigvis under træningen og det kørte ganske udmærket :smile:

Jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal til at drikke mindre i weekenderne. Jeg har på det sidste haft meget svært ved at styre min brandert og er blevet så møg stiv at jeg flere gange har måttet tage tidligt hjem. Det lader også til at der er en del folk der ikke helt forstår min humor når jeg har en kæmpe brandert på, og derfor har jeg haft lidt problemer med at folk har troet jeg var ude på at fornærme dem osv. Essensen er at jeg simpelthen bare ikke er særlig cool når jeg er mega stiv, så jeg vil prøve at holde min brandert på et niveau hvor jeg har styr på hvad jeg foretager mig. Hvis der er nogen der har nogle gode råd må de gerne byde ind.

Træning lidt light

Bænkpres:

1x12x51kg

1x12x61kg

1x10x71kg <-- Nemt, der var ihvertfald til et par stykker mere :smile: ..

Supported chins:

2x12xmig -10kg - super godt pump!

Skrå DB pres:

2x12x24kg << hård til sidst efter bænken :dry:

One-arm rows:

2x10x34kg

Dips:

1x20xbw - shit et pump.

Laterals:

2x12x10kg

DB curl:

2x10x12kg

Swizzball crunch:

3x12xmig

10 minutters dampbad.

Jeg har besluttet mig for at der virkelig skal fokuseres på fronten. Når jeg kigger på min posedown med Jones er det tydeligt at fronten er langt bagud i forhold til ryggen, selvom jeg træner begge dele lige meget.

Efter træning fik jeg målt fedtprocenten på en tanita, og det var rimelig som forventet.

På atletisk setting blev den målt til 12,2 og på standard blev den målt til 17,7.

Havde selv skudt den til ca. 16 og det passer nok meget godt med 15-16 stykker hvis man skal tage gennemsnittet af de 2 målinger. Jeg vil gerne have fedtprocenten ned på omkring 10 men det bliver først engang efter nytår jeg går i gang med det :smile:

Edited by Rasmus K
Link to comment
Share on other sites

Hvis der er nogen der har nogle gode råd må de gerne byde ind.

En ordentlig portion mad inden man indtager alkohol er vel altid den bedste løsning.

Ellers er det vel bare learning by doing :nissetunge:

At være en af de mest snaksagelig i et selskab har ofte sikret mig billige byture uden efterfølgende tømmermænd eller underlige udtagelser/misforstået humor pga en kæmpebrandert - Man kan jo ikke drikke samtidig med at man snakker.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Apprenti << Hehe. Min plan er fremover at tælle hvor meget jeg ca drikker i løbet af aftenen, og så håbe at jeg kan holde styr på det på den måde.

Ville egentlig have været og smede den i dag men jeg har mega ondt i min ene skulder da jeg var nede og få en influenza vaccine i går. Så det må vente til i morgen. Da jeg var hjemme inden det blev mørkt besluttede jeg mig for at hoppe på cyklen og ud i skoven. Fandme lækkert at få kørt MTB igen og det var rigtig hårdt :devil:

Cardio

MTB Moesgaard skov - stærkt kuperet terræn.

GPS data:

Triptæl: 15,2km

Triptid: 1:08:24

Gns.has: 13,6 km/t

Mks.has: 48,7 km/t

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share