skade i skinneben


Blackwizard
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude og løbe en tempotur på 14 km lørdag. Søndag morgen var jeg så lidt øm i den nederste den af skinnebenet. 5 cm over knysten. På ydersiden af selve skinnebenet. Tilagde det ikke den store betydning. Her til aften er det dog stadig et problem og begynder at bekymre mig noget. Jeg kan uden problemer strække min fod helt ud, men får smerter når jeg skal bøje den opad. Jeg var nødt til at afbryde en cykeltræning idag, og det er noget usædvanligt. :cool: ikke p.g.a mange smerter, men mere fordi jeg havde forventet at genen forsvandt under opvarmning - det gjorde den ikke.

Der er her søndag aften ingen hævelse at se, mærker det lidt når jeg går. Når foden er bøjet mest opad.

Hvad er dog hændt mig!!! Jeg træner en del - ca- 10 timer ugentligt - løb, cykel og styrke. Jeg har haft en hård træningsuge med en del intensitet - bla. et 10 km løb for fuld knald. Så min egen tanke er en simpel overbelastning.

Hvis nogen har gode råd så ville jeg være svært taknemmelig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det har du nok ret i. Jeg synes bare ikke symptomerne var helt som de beskrives i forhold til skinnebensbetændelse. Ny ting for mig. Har læst at det kan være svært at slippe af med.

Kan man cykle med skinnebensbetændelse ? har både svømmet og cyklet idag - umiddelbart har jeg ikke haft problemer - ingen smerter eller efterfølgende ømhed. Tror jeg tager et par ugers pause med løb.

Link to comment
Share on other sites

Svært at slippe af med!! Ja det må man sige, jeg lider stadig af det på 4 år. Men nu hvor jeg har bekæmpet det længe kan jeg da lige smide nogle gode råd herind.

1. Hold en kortere pause fra ting som belaster skinnebenet.

2. Sørg for god opvarmning(samt at benet holdes varmt)

3. Lav evt. nogle af de øvelser man kan finde på netdoktoren.dk

4. Hold skinnebenet under koldt vand lige når du er færdig med din aktivitet.

5. Køb noget god muskelcreme eller andet og masser det ind der hvor smerten er(havde en større effekt ved mig)

6. Jeg kan mange flere, men her var nogle;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share