Træning af overkroppen


lasse1616
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en dreng på 16 år som gerne vil til og træne min overkrop.

jeg vejer ca. 67 kg og er 183 høj. Jeg løber 3 gange om ugen og spiller fodbold.

har i nogle forslag til et træningsprogram?

Du kan fx lave øvelser som bænkpres, military press, chin-ups, dips, rows. Det er gode øvelser til overkroppen. Læs lidt rundt omkring her på siden.

Link to comment
Share on other sites

Gå ind i "diskusionsfora" på forsiden i menuen til venstre. Derefter "styrketræning" og så skal du se i den tråd der hedder noget i retning af : "begynder start her". Du er nødt til at have lidt basal viden. Derefter er det nemmere at hjælpe dig. Held og Lykke. Stil evt. spørgsmål når u har læst de allermest simple råd igennem.

Link to comment
Share on other sites

tak tak. er i fuld gang med og læse:D har bare lige et spørgsmål hvad skal fedtprocenten ca ligge på?

Du behøver ikke tænke på din fedt% nu, men for at være forholdsvis markeret 8-12% men det kommer jo an på hvor meget muskelmasse der ligger bagved.

Ved din nuværende vægt så burde du have en lav fedt% :smile:

Så bare kom igang med at træne og spise noget mere så skal du nok se resultater.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hmm.. diskopumpere er dem der bruger alt for meget tid på bare at pumpe pumpe pumpe deres biceps, og bryst og mave... Og som har glemt alle de vigtige ting som ryg og ben fx..

Skal du træne 'rigtigt' ska du ind og have fat i nogle store øvelser som bænkpress, squat, dødløft, rows og military press også... det er dem der giver dig noget sul (muskler) på kroppen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share