Styrketræning flere dage i træk


sanneroeper
 Share

Recommended Posts

Hej :smile:

Jeg er i obtober blevet opereret i venstre knæ og er nu igang med genoptræningen af dette. Jeg er blevet lidt i tvivl mht. mit træningsprogram, da jeg træner flere dage i træk.

Jeg er i tvivl om jeg træner de samme muskler uden at holde pause, hvilket ikke skulle være godt. Derfor håber jeg på, at der er nogen der har lidt forstand på dette og kan fortælle om jeg skal ændre på mit program.

Mandag: yderlår, inderlår, baglår(balle) & leg.

Tirsdag: benpres, leg ext. & leg curl

Onsadag: yderlår, inderlår, baglår(balle) & leg.

Torsdag: benpres, leg ext. & leg curl

Fredag: fri

Lørdag:benpres, leg ext. & leg curl

Søndag: fri

Da jeg har fået at vide at musklerne gerne skulle have en dags pause, er jeg blevet i tvivl om min træning derfor ikke hjælper, eller om det er forskellige muskler jeg træner..

Håber nogen kan hjælpe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart virker det som om du træner nogle af de samme muskelgrupper hver dag. Der er ikke meget forskel på leg-curl og baglår. Heller ikke på leg-ex. og squat/pres. Hvorfor laver du ikke et program til underkrop/overkrop eller forside/bagside. en eller anden måde at dele tingene op på. Jeg laver selv ryg+biceps+ben / bryst+triceps+mave som split program.. Du skal jo ikke ende med at blive trekantet med den brede del i bunden:)

Frederik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share