Skæv ryg


peterf85
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har trænet et lille års tid nu, og er lige blevet nød til at stoppe. Problemet er, - kigger man på min ryg, kan det ses at den ene side af ryggen er mere fremtrædende, og sidder længere oppe end den anden, og så ser det skævt ud…! Træner jeg f.eks. bænkpres, bliver den ene brystkasse større end det andet pga. min ryg er skæv, hælder lidt til den ene side…!

Har i øvrigt læst om andre her inde, som har lidt problemer med den ene bryst er større end det andet. Hvor folk forklare det er normalt i starten og der bare skal trænes igennem. Dette tror jeg der er bedst jeg ikke gør, og begynder udelukkende at træne ryggen…?

Hvad kan jeg gøre for at rette min ryg op? Nogle ideer, tricks, forslag, erfaringer, eller bare et eller andet.

Er begyndt på chin-ups, i håb om det vil hjælpe.

På forhånd tak…

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har trænet et lille års tid nu, og er lige blevet nød til at stoppe. Problemet er, - kigger man på min ryg, kan det ses at den ene side af ryggen er mere fremtrædende, og sidder længere oppe end den anden, og så ser det skævt ud…! Træner jeg f.eks. bænkpres, bliver den ene brystkasse større end det andet pga. min ryg er skæv, hælder lidt til den ene side…!

Har i øvrigt læst om andre her inde, som har lidt problemer med den ene bryst er større end det andet. Hvor folk forklare det er normalt i starten og der bare skal trænes igennem. Dette tror jeg der er bedst jeg ikke gør, og begynder udelukkende at træne ryggen…?

Hvad kan jeg gøre for at rette min ryg op? Nogle ideer, tricks, forslag, erfaringer, eller bare et eller andet.

Er begyndt på chin-ups, i håb om det vil hjælpe.

På forhånd tak…

Skæv ryg? Har du været til en læge eller bedre, en kiropraktor for at få stillet en diagnose?

Skæv ryg skulle som sådan ikke gøre dig "skæv" i øvelserne. Hvis du fokuserer på at køre alle øvelser med et ordentligt opspænd, kan dette udrette en stor stabilitet et langt stykke hen ad vejen.

Link to comment
Share on other sites

Vil medgive ovenstående.

Hvis er så grelt som der beskrives så hop et smut forbi en læge/kiro/fys og få en diagnose + behandlingsmetode.

Udfra et online forum, hvor de brugere der svarer ikke har mulighed for at hverken se, røre eller stikke til med en pind, er det umådelig svært at sige noget præcist.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share