Fod "sover"


Nelle
 Share

Recommended Posts

Hej

Håber der er nogle der kan hjæpe mig,jeg har et stort problem, mit højre ben/fod begynder at at "sove" følesesløs,det er ligesom at løbe på en meget øm byld som forplanter sig op i benet, det kommer ca. efter 5-6km ,også må jeg stoppe og løsne op med benet ca. 1 minuts tid også kan jeg lidt igen ca. en 2-3km.. Jeg træner pt. til marathon i Hamburg, jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig ,jeg er 55år og vejer 96 kg. løber 3-4 gange om ugen ca. 35km.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har en bekendt, som lige har haft et lignende poblem

- han tog til lægen og fik at vide, at knoglerne midt i hans fod havde rykket sig op (eller ned) og at det var grunden. Jeg tror ikke han har nævnt en løsning til mig, men det kunne i det mindste være årsagen.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Håber der er nogle der kan hjæpe mig,jeg har et stort problem, mit højre ben/fod begynder at at "sove" følesesløs,det er ligesom at løbe på en meget øm byld som forplanter sig op i benet, det kommer ca. efter 5-6km ,også må jeg stoppe og løsne op med benet ca. 1 minuts tid også kan jeg lidt igen ca. en 2-3km.. Jeg træner pt. til marathon i Hamburg, jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig ,jeg er 55år og vejer 96 kg. løber 3-4 gange om ugen ca. 35km.

Hmm

Lyder som et neoulogisk problem

Der kunne evt være tale om nerveafklemning, da flere nervestrukturer løber i gennem lægmusklen, og den pre tibiale muskel gruppe. Når musklerne bliver blødfyldte (bliver forstørret) kan musklen påvirke det omkring liggende nerve væv, der så giver den sovende fornemmelse i foden.

Det kunne også være Tarsaltunnelsyndrom, N.tibialis bliver afklemt under flexor retinaklet.

Ikke mindst når man tager din alder i betrækning, vil bindevæv og nervevæve være mindre smidigt.

Du bør overveje grundig udspænding af muskler og nerve væv, og evt se om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share