Protein eller weightgener


Fralle
 Share

Recommended Posts

Hej alle samme:

Jeg har et problem, jeg har hørt mange forskellige forklaringer, men ville lige hører her inde.

Jeg har trænet i 3,5år nu, og ønsker ikke at blive meget større. Jeg er 1.75 og vejer 76,5kg.

Jeg har taget promax 30+ i godt 1år, hvilket har haft en god effekt.

Men nu ønsker jeg som sagt ikke at blive større, men kun lige "fin pudse" min muskler (markering), altså lige brænde lidt fedt af på mave.

Skal jeg så forsætte med at promax 30+, eller hvad skal jeg gå over til??

Hvis jeg helt stopper med kost tilskud, vil jeg så begynde at "forbrænde" tære" mine muskler væk eller hvad??

Jeg løber 2-3 gange om uge, og styrke træne ligeledes 3gange ugenligt.

Jeg kører mit program over 2 måneder hvor jeg, kører skift 16*2 i to måneder, og efterfølgende to måneder 8*3..

Hvordan skal jeg forsætte min træning??

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det gamle problem... at man vi tabe sig og alligevel beholde - eller måske endda øge sin muskelmasse.

Du skal finde ud af hvor stor forbrænding du har, så du kan komme til at ligge i energi underskud. Hvor stort det skal være afhænger af temperament - jo større underskud des hurtigere taber du dig (MOTIVERENDE men HÅRDT).

Samtidig skal du sørge for at få dit proteinbehov dækket 100% - med gode protein kilder (hvilket vil sige med stort indhold af naturlige aminosyrer). Proteinindtaget kan varieres - men jeg synes godt du kan lægge det helt op på 20-25 E% af dit samlede indtag. Den store mængde protein medfører endvidere op til 20% øget hvilestofskifte.

Fortsæt med dit nuværende program - det ser ok ud!

Samlet set er det nok svært at tabe sig uden at miste en smule muskelmasse - det kræver altså masser af viden og erfaring med sin egen krop. Men du kan jo gaine igen efterfølgende.

Mht. kosttilskud, så ville jeg nok bruge et designer proteintilskud hvor der er stor mængde essentielle aminosyrer i - så behøver man ikke helt så meget.

Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share