Romaskine, form, cardio og fedtforbrænding!


larsbrink
 Share

Recommended Posts

Hej Motion Online brugere!

Jeg har lige købt mig en romaskine (Kettler Ergocoach med puls ur).

Nu er mit store spørgsmål så hvordan jeg bedst kommer ordentligt igang med at ro således jeg kan opnå:

1) at komme i form

2) at få mine 30 minutter om dagen til hjertet

3) at få forbrændt noget fedt

4) på sigt at få lidt flere muskler

Lidt om mig:

* Mand

* 35 år

* Ingen motion i rigtigt mange år

* Højde ca. 185

* Vægt mellem 87 og 89 kg. (de seneste ca. 10 år)

Ergocoatchen har trinvis modstand på 1 til 15 og med det medfølgende pulsur kan den sættes til at holde en "konstant" puls ved at den selv justere på modtanden når pulsen er over eller under det den er sat til.

Jeg har de 8-10 gange jeg har roet indtil nu har jeg sat programmet til min alder og 75% (fat burning) samt start på niveau 2 af 15. Det har givet en kalkuleret max. puls på 185 og en target puls på 139 som jeg så har kørt med i ca. 30 minutter ad gangen. Det har givet mig lidt sved på panden under vejs og modstand mellem 1 og 4 med hovedvægt på 3 undervejs. Desuden har jeg lavet mellem 765 og 850 strokes (åretag), mellem 3,82 og 4,25 km., energy mellem 741 og 850, samt et "fitness index" (som vist omregnes ved pulsen lige ved stop og så 1 minut senere) mellem 1.9 og 3.5.

Hvordan bør jeg fortsætte min træning? Mere tid? Højere puls? Flere eller færre gange (en ca. 6-7/uge)?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share