vægtøgning via konditionstræning?


ibberlib
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Har i længere tid tænkt over, om man kan øge vægten udelukkende med cardio..

Ja, jeg ved godt at man altid vil kunne tage på, men hvilke forskelle ville der være hvis man sammenligner med bare at spise kiloene på.

Har kun kunnet finde artikler om styrketræning i forbindelse med vægtøgning - er det fordi det virkelig er det eneste der dur?

Snakker generel vægtøgning og ikke specielle kropsdele der ønskes størrere..

Håber der er nogle der har et bud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du da lyst til bare at tage rent fedt på? Det giver jo meget ringe mening, medmindre du skal udstationeres i Sibirien...

Vægtøgning kommer af øget muskelmasse, som kommer af styrketræning.

Hvis du går fra helt utrænet, kan du godt tage en smule på af kardio.

Link to comment
Share on other sites

Har du da lyst til bare at tage rent fedt på? Det giver jo meget ringe mening, medmindre du skal udstationeres i Sibirien...

Vægtøgning kommer af øget muskelmasse, som kommer af styrketræning.

Hvis du går fra helt utrænet, kan du godt tage en smule på af kardio.

Nej selvfølgelig har jeg ikke det.. Men er undervægtig og træner udpræget cardio fordi styrketræning ikke siger mig noget..Skal nok nævnes at jeg er af hunkøn.

Tænkte bare at der ville være en forskel mellem bare at spise kiloene på hjemme på sofaen og et kcal overskud sammen med cardio..

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis du indtager flere kalorier end din krop forbruger og du ikke dyrker styrketræning, bliver du federe. Indtager du flere kalorier end din krop forbruger og dyrker cardio bliver du ikke så fed og kommer i bedre form. Cardio gør jo ikke andet end at øge din forbrænding (så du bruger flere kalorier end hvis du ikke dyrkede cardio) og så forbedrer det naturligvis din kondition.

Hvis du ifølge BMI-indexet er undervægtig og din fedprocent er for lav er,det vel en god ide at indtage flere kalorier end din krop forbruger (helst i form af sund mad) og så samtidg dyrke cardio. IMHO burde du også overveje noget styrketræning sammen med cardioen

Link to comment
Share on other sites

Altså hvis du indtager flere kalorier end din krop forbruger og du ikke dyrker styrketræning, bliver du federe. Indtager du flere kalorier end din krop forbruger og dyrker cardio bliver du ikke så fed og kommer i bedre form. Cardio gør jo ikke andet end at øge din forbrænding (så du bruger flere kalorier end hvis du ikke dyrkede cardio) og så forbedrer det naturligvis din kondition.

Hvis du ifølge BMI-indexet er undervægtig og din fedprocent er for lav er,det vel en god ide at indtage flere kalorier end din krop forbruger (helst i form af sund mad) og så samtidg dyrke cardio. IMHO burde du også overveje noget styrketræning sammen med cardioen

Tak for dit svar :smile:

Du har gennemskuet mit problem - er bare virkelig ikke god til at få mig selv afsted til styrketræning..

Hvor meget styrke kræver det minimum, hvis det skal have en effekt?

Det jeg dyrker af cardio er hovedsageligt les Mills programmer, da det nu er dem der bliver tilbudt i mit center. og det er body pump, body combat og body attack..

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar :smile:

Du har gennemskuet mit problem - er bare virkelig ikke god til at få mig selv afsted til styrketræning..

Hvor meget styrke kræver det minimum, hvis det skal have en effekt?

Det jeg dyrker af cardio er hovedsageligt les Mills programmer, da det nu er dem der bliver tilbudt i mit center. og det er body pump, body combat og body attack..

2 gange styrketræning om ugen er fint. 3 gange er endnu bedre. Jeg har gode erfringer med at lave styrketræning de dage, hvor jeg ikke laver cardio. Prøv om du kan få en instruktør i dit center til at lave et program helst med frie vægte og med vægt på basisøvelser.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share