Hvad er det for en skade?


Tue
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med, at jeg løbetræner har jeg tidligere døjet meget med skader i underbenet i form af skinnebensbetindelse/overbelastning. Nu har jeg så hold pause og alle de sædvanlige skader er væk, men! Der er én skade tilbage, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er:

Skaden. Det er indersiden af venstre underben. Der er et område, der er ømt når jeg går/løber/cykler. Området er 1-2 cm lang og ligger lige ovenpå knoglen, der går fra anklen(knoglen, der stikker ud på indersiden af anklen) og op langs indersiden af skinnebenet. Området, der er ømt ligger ca 3-5 cm over anklen(knoglen, der stikker ud på indersiden af anklen). Det føles som om der er en meget lille bule i området.

Har du et godt bud på en skade?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også bange for at det er skinnebensbetændelse, men jeg er dog lidt i tvivl. Benet har fået hvile fra løb nu i 2 md og så snart jeg bare tænker på at gå langt, løb 500 m eller cykle en lang tur så kommer skaden promte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes bare at når skaden kan fremprovokeres af gåture og cykling så må området være MEGET svagt, og jeg har ikke tidligere døjet med skader i lige det område. Hmm

Jeg prøver noget fiskeolie. Det lyder til at være næste lige så godt som WD40.

Link to comment
Share on other sites

En hyppig fejldiagnose ved skinnebensbetændelse er faktisk træthedsbrud. Jeg vil anbefale dig en tur til lægen! Skinnebensbetændelse går i langt de fleste tilfælde væk ved aflastning. At du stadig døjer med det, kan betyde, at det er lidt værre en som så... til lægen med dig :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share