Skinnebensbetændelse, motion, nedkøling og udstrækning


webcazastra
 Share

Recommended Posts

Hej folkens..

Jeg er i tvivl omkring behandling af skinnebensbetændelse...

det anbefales af flere at nedkøle skinnebenene ned efter motion...

Hvornår skal dette gøres??...for der er jo også udstrækning der skal klares mens musklerne stadig er varme.. derudover skal man jo også i bad på et tidspunkt..

i hvilken rækkefølge bør disse ceremonier udføres??

mvh

Brian

Link to comment
Share on other sites

Har selv døjet med det møg et par gange. Generelt skal det siges, at aflastning, udspænding og en gradvis genoptræning er den eneste vej frem, hvis du ikke vil have tilbagefald.

Som jeg har forstået det, så er isen primært til for at mindske smerterne og dæmpe hævelsen, og har du smerter, så vil jeg sige, at du ikke aflaster nok eller er for langt fremme i din genoptræning ift. hvor meget skinnebensbetændelse du har :-) Men da det er svært at holde sig fra at være aktiv, kan du fint bruge isen efter træning. Sådan som jeg ser det, så skal du strække ud FØR du bruger isen, da en varm muskel vel er en smidigere muskel og deraf nemmere at strække ud, end en nedkølet muskel.

Jeg brugte også massage imod skinnebensbetændelsen. Når du masserer på skinnebensbetændelse, skal du starte oppe ved knæet og langsomt arbejde dig ned ad skinnebenet. F.eks. kan du starte med at smøre massageolie på underbenet. Derefter starter du massagen 4-5 c, under knæet. Bevægelsen er rettet imod knæet, således du starter under knæet og trækket dine tommelfingre op imod knæet. Man skal ikke starte med at tage hele skinnebenet i et strøj, da dete også vil gøre pænt nas!

Når du har masseret benet godt og grundigt kan du strække godt ud og derefter bruge is.

I perioder med skinnebensbetændelse kan jeg anbefale svømning, cykling og rulleskøjter... det var sådan jeg kom igennem perioden :D GL!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share