Smerte i forlår ved squat


extreme12
 Share

Recommended Posts

Jeg har ca. de sidste to måneder døjet med en smerte i mit højre forlår når jeg kører squat. Det opstår udelukkende når jeg kører squat og føles som en slags "stikken". Det er værst ved de første sæt, hvorefter det går bedre når området bliver varmt. Jeg laver strækøvelser i mellem de enkelte sæt, hvilket hjælper på at holde smerten nede (Squat stretch http://stronglifts.com/how-to-squat-with-p...mmon-problems/).

Jeg har prøvet at holde pause i to uger fra squat for så at starte op med meget lidt vægt, men jeg kunne mærke det med det samme igen. Nu har jeg så holdt en uge igen efter at have kørt i et par uger. Jeg trænede i går med lidt smerte, men i dag har jeg lidt ondt i det og det er ømt.

Da jeg normalt træner i løbesko smider jeg disse ved squat og køre i bare fødder.

Jeg køre et program pt. hvor jeg træner squat tre gange om ugen, så derfor kan jeg ikke bare smide "squat" på hylden, da programmet er bygget op omkring squat.

Nogle der har en ide til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre?

Link to comment
Share on other sites

Stikkene smerten i forlåret kan sagtens komme andet sted fra (refereret smerte) , evt fra af klemning af nerver i hoften eller fra ryggen omkring L3-L4.

eller fra triggerpunkter i overspænde muskler.

Men det er svært at vurdere over et net-forum.

Du kan tage en tur forbi en fysioterapeut, og lade dem kigge på det.

Edited by Vastus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share