HJÆLP - bliver større og større


Den opgivende
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! Har ALTID dyrket en eller anden for for sport og ALTID været ked af mine lår bliver enorme. Jeg trænede fedtforbrænding i godt 1 år 3-4 gange om ugen, men drossede ned grundet mine store lår. Og efter at "stoppe" spørger folk mig - har du tabt dig?? Og ja ser mindre ud så snart jeg mister mine muskler.

Mit træningsprogram: 10 min. cykling på laveste styrke, step 20 min. eller løb på den maskine hvor mange også bruger armene 20 min. og til sidst cykling eller hurtig gang på løbe bånd 10 min.

HVA GØR JEG FORKERT???? Jeg træner ingen form for maskiner/styrketræning udelukkende fedtforbrænding hver evig eneste gang.

Nu har jeg holdt en pause og startet op igen for 3 uger siden og allerede nu kan jeg se/mærke hvor meget mine jeans strammer på lårene.

HÅBER DER ER NOGLE DERUDE SOM KAN HJÆLPE MIG!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! Har ALTID dyrket en eller anden for for sport og ALTID været ked af mine lår bliver enorme. Jeg trænede fedtforbrænding i godt 1 år 3-4 gange om ugen, men drossede ned grundet mine store lår. Og efter at "stoppe" spørger folk mig - har du tabt dig?? Og ja ser mindre ud så snart jeg mister mine muskler.

Mit træningsprogram: 10 min. cykling på laveste styrke, step 20 min. eller løb på den maskine hvor mange også bruger armene 20 min. og til sidst cykling eller hurtig gang på løbe bånd 10 min.

HVA GØR JEG FORKERT???? Jeg træner ingen form for maskiner/styrketræning udelukkende fedtforbrænding hver evig eneste gang.

Nu har jeg holdt en pause og startet op igen for 3 uger siden og allerede nu kan jeg se/mærke hvor meget mine jeans strammer på lårene.

HÅBER DER ER NOGLE DERUDE SOM KAN HJÆLPE MIG!!!

For det første: Store lår = win. ;)

Men det hjælper dig nok ikke meget. Men hvorfor ikke overveje en cardioform, hvor brugen af ben er knap så dominerende? Eksempelvis svømning.. Ellers kan du jo sagtens styrketræne uden at træne ben, så du får en mere harmoniseret krop (selvom den sikkert allerede er det nu, og det måske bare er dit syn, der bedrager..)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! Har ALTID dyrket en eller anden for for sport og ALTID været ked af mine lår bliver enorme. Jeg trænede fedtforbrænding i godt 1 år 3-4 gange om ugen, men drossede ned grundet mine store lår. Og efter at "stoppe" spørger folk mig - har du tabt dig?? Og ja ser mindre ud så snart jeg mister mine muskler.

Mit træningsprogram: 10 min. cykling på laveste styrke, step 20 min. eller løb på den maskine hvor mange også bruger armene 20 min. og til sidst cykling eller hurtig gang på løbe bånd 10 min.

HVA GØR JEG FORKERT???? Jeg træner ingen form for maskiner/styrketræning udelukkende fedtforbrænding hver evig eneste gang.

Nu har jeg holdt en pause og startet op igen for 3 uger siden og allerede nu kan jeg se/mærke hvor meget mine jeans strammer på lårene.

HÅBER DER ER NOGLE DERUDE SOM KAN HJÆLPE MIG!!!

Desværre er det svært at lave kardiotræning uden at belaste benene! Hvis du er tynd ellers og din lårtykkelse ikke er af blævrende natur, så er det nok træning af overkroppen du bør kaste dig over! Har du derimod nogle kg generelt du gerne vil af med så er det desværre ofte sådan at piger har enormt svært ved at smide det fedt der sidder på hofter og lår. Bruger man P-piller eller tilsvrarende hormonel prævention kan det blive endnu sværere! Dette betyder ofte at vægttab primært ses alle endre steder på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

I det store hele er jeg som sådan tilfreds med min krop 169cm høj og vejer 62kg. Tror det er okay uden at have nogen som helst viden inden for det!! Men synes da godt jeg ville stramme lårene mere op og samtidig tabe lidt fedt. Kan dette slet ikke lade sig gøre?

Træner jeg forkert - mener hvis jeg styrketræner bliver de vel endnu større??? Skal jeg fx. løbe lavere tempo længere tid og mindre styrke eller hvordan?

Takker for Jeres indlæg iøvrigt skønt med lidt respons og ideer.

Link to comment
Share on other sites

I det store hele er jeg som sådan tilfreds med min krop 169cm høj og vejer 62kg. Tror det er okay uden at have nogen som helst viden inden for det!! Men synes da godt jeg ville stramme lårene mere op og samtidig tabe lidt fedt. Kan dette slet ikke lade sig gøre?

Træner jeg forkert - mener hvis jeg styrketræner bliver de vel endnu større??? Skal jeg fx. løbe lavere tempo længere tid og mindre styrke eller hvordan?

Takker for Jeres indlæg iøvrigt skønt med lidt respons og ideer.

Du kan ikke rigtig ændre på din kropsbygning ved at træne anderledes cardio. Svømning er nok en af de cardioformer, der måske belaster benene mindst (dermed mindre hypertrofi) og det kunne du jo overveje. Men hvis du vil have mindre lår, så må du enten tabe dig (hvilket din vægt/høje ikke tyder på, at du skal), eller træne andre dele af kroppen, så du bliver mere harmoniseret (jf. svømning/styrketræning af overkrop el. lign.)

Du skal ikke være bange for, at dine muskler pludselig svulmer op. Så hurtigt går det ikke. ;)

Jeg tror nu, at du må indstille dig på, at dine lår aldrig bliver helt små, da det er meget genetisk bestemt. Men store lår behøver sgu heller ikke være negativt.

Link to comment
Share on other sites

bare lige for at være sikker på jeg forstår dit spørgsmål korrekt..

det er det at dine lår bliver så trænet du er træt af??

har du tænkt over hvilke muskler det er du træner når du cykler og stepper? - lårmusklerne primært den forreste lår muskel!

hvis du i stedet går over til lang løb og gang! vil du ikke på samme måde træne lårmusklerne!! hvis du tager og stiller en langløber og en sprinter op ved siden af hinanden! er en af de væsentligste forskel deres størrelse på benene..

Link to comment
Share on other sites

Er det iorden at jeg bruger crosstrainer (den hvor armene også bruges)? eller kun løbebånd?

Skal jeg konstant løbe eller er hurtig gang også okay?

vedhæftet et billede af VB som jeg mener har flotte muskuløse ben som ikke er for trænet.

Jeg synes de ben er for tynde. Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så meget. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes de ben er for tynde. Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til så meget. :bigsmile:

Samme her - jeg synes bestemt ikke det ligner muskuløse ben, men mere et eksempel på, hvordan man kommer til at se ud hvis man sulter sig - det er i hvert fald ikke særligt attraktivt i mine øjne.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle jeres input - dejligt med andres meninger.. Jeg vil gå i krig med crosstrainer og løbebåndet skøøøønt.

Kan ikk forstå I synes VB er for tynd og uden muskler.. Man kan da se på billedet at hun har er "skåret" (er det det korrekte ord)?.

Hvilken maskine giver den bedste nummer?

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle jeres input - dejligt med andres meninger.. Jeg vil gå i krig med crosstrainer og løbebåndet skøøøønt.

Kan ikk forstå I synes VB er for tynd og uden muskler.. Man kan da se på billedet at hun har er "skåret" (er det det korrekte ord)?.

Hvilken maskine giver den bedste nummer?

Hvis dine lår bliver for store til dine bukser så køb nogle der passer, går ikke ud fra det er flere størrelser vi snakker om?

Som mange er ind på, træn din overkrop så der kommer lidt balance mellem under og overkrop.

Rask gang og crosstrainer er fine valg, evt romaskine.

Der findes "balle" maskiner, hvor effektive de er i forhold til store basis øvelser som squat, lunges skal jeg ikke kunne sige. Disse rammer dog også lår.

Balle maskine

Øvelser der rammer baller OG lår.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikk forstå I synes VB er for tynd og uden muskler.. Man kan da se på billedet at hun har er "skåret" (er det det korrekte ord)?.

Det kommer vist an på øjnene der ser :wink:

Personligt synes jeg VB er alt for tynd - men nu er jeg heller ikke en fan af det ellers så populære skinny model-look, man ser for tiden.. vil vove den påstand at størstedelen af mænd heller ikke finder det attraktivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share