HST - erfaringer ?


Iglo
 Share

Recommended Posts

Hej,

jeg overvejer at lave et HST-program. Nogen der har erfaringer med den slags træningsopbygning ?

Jeg synes umiddelbart, at det lyder som lidt, at hver øvelse kun skal laves med 1-2 sæt. Er det virkelig nok til at skabe nok hypotrofi ?

Jeg forestiller mig følgende øvelser, men jeg er lidt i tvivl, om sætantallet er nok til at bygge ordentlig masse.

Bænkpres

DB skulderpres

DB Upright rows

Closegrip BP

BOR

pull-ups

straightleg deadlift

curls

crunches

1-2 sæt af hver - hver anden dag

Kører i øjeblikket et 2-split program med 4x8 (3x12), så ved ikke rigtig om det er at gå et skridt tilbage med kun 1-2 sæt, selv om musklerne rammes 3-4 gange om ugen i stedet for 2 i mit nuværende split-program.

Erfaringer høres meget gerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt HST i noget der ligner et år. Min erfaringer er ganske gode, hviket jeg baserer på min 5RM styrke, som jeg betegner som værende en tilstrækkelig indikator for massetilvækst. Jeg har tilpasset programmet en del, herunder brug af andre gentagelser(12-8-5), kortere cyklustid uden brug af excentrisk træning samt dødløft, som trænes unden for HST cyklussen.

Det vigstigste ved mine egne tilpasninger er ikke kun for resultater isoleret set, men for at træningen også skal være til komme igennem og være nogenlunde sjovt i hverdagen. :smile:

Jeg betegner dog køkkenet som værende den vigtigste faktor for hvorvidt HST eller andre programmer virker. Jeg vil gå så langt som at postulere at indsatsen i køkkenet er vigtigere end om man kører fullbody, 2 split, etc. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share