smerter i lænd eller bækken


ATA
 Share

Recommended Posts

Hej

måske kan nogle her bringe mig på sporet af hvor mine smerter kommer fra. Kiropraktor og strækøvelser hjalp ikke.

Strækøvelser gør det værre.

Men mon ikke det er en fysioterapeut jeg skal have fat på igen, men hvilken på Fyn er meget god?

Mine symptomer:

smerter nederst i lænden og øverste af korsbenet. Det er lidt svært præcist at dige hvor. Jeg kan ikke stå, gå eller sidde ret længe uden at det forværre. Foroverbøjning gør ondt og særligt med vægt på. Der er udstråling til ballerne og ned i hofter og foran på lårene. At ligge stille er oftest smertefrit. At stå giver meget ømhed under føderne særlig ved hælene lige under anklen. Der er særlig meget stivhed når jeg står op. Specielt hvis jeg sover længe.

Jeg har haft dette i månedsvis og det går den forkerte vej.

Jeg tænker selv på ldbånd der låser, men kan låste ledbånd virkelig gøre så ondt eller er det noget andet?

Jeg har ca. et halvt år forinden ofte siddet skævt på kanten af en stol og ligget i en stol fremfor at sidde ordenligt op. Jeg har også sovet meget med højt hovedgærde. Kan dette have forårsagen mine lændeproblemer?

Håber at høre fra andre, der har haft tilsvarende symptomer og fortælle hvad I gjorde.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Heps

Jeg havde et lignende problem der dog var forårsaget af andre grunde, hos mig var det mit højre SI-Led.

En tur til Fys og derefter Kiro gav mig de værktøj jeg skulle bruge til at blive problemet kvit.

Nu er jeg ikke klar over om man må give navn på en behandler herinde?

Men hvis du er nysgerrig kan du smide en pm så skal jeg nok sende adressen til den Fys/Kiro jeg anvendte (i Odense, red.)

Edited by EMTH
Link to comment
Share on other sites

hvis det er høj faglig viden og års erfaring er www.cfmf.dk et godt sted at starte. De har alle Ringe Rygcenter som baggrund mener jeg så de har nok set deres del af rygge. Ellers er der http://www.centrum-fysioterapi.dk/ som jeg personligt har haft gode erfaringer med, men der skal du nok være indstillet på osse at få en snak om ernæring, kost og deslige;)

Under alle omstændigheder ville jeg finde en fysioterapeut med mckenzie som baggrund og med gode manuelle egenskaber.

Link to comment
Share on other sites

Forklaringen kan ganske enkelt være at kvadratus lumborum laver problemerne. Den kan strækkes .

Google quadratus lumborum, og der vil dukke videoer op der viser hvorledes strækkes udføres,

der kræves en makker.

Men din kiroppraktiker og eller fys har sikkert allerede prøvet, men måske, måske har de ikke og så er det synd ikke at prøve.

mvh

Peter

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har lige prøvet de strækøvelser for quadratus lumborum, men der er intet der strammer. Testede også mine psoasmuskler og de er heller ikke for stramme. Jeg er stadig i tvivl lige nøjagtig hvor smerten sidder. Men er blevet lidt usikker på si-leddene. Synes mest det gør undt i det led mellem rygsøjle og korsben. I går gik det helt galt. Jeg satte mmig på hug og så fik jeg meget stærke smerter fra det sted og måtte tilkalde vagtlæge. Hun mente ikke det var en diskus men noget der vrider sig og hæver og trykker på en nerve. Så er spørgsmålet bare hvad der trykker eller vridder og hæver op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share