Garmin FR405 og spinning


milla84
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop investeret en god sum penge i et Garmin Forerunner 405, da det var det ekspedienten klart ville anbefale mig at bruge. Jeg er også rigtig glad for uret til løb, det er jo nærmest genialt. Men da jeg så i går kommer hjem fra spinning, og vil overføre min træning til min computer, kan den kun vise hvor lang tid jeg har cyklet, og min puls. Det var ikke lige hvad jeg var blevet lovet. Kalorier havde jeg da forventet. Er jeg blevet prakket et helt forkert ur på, når det primært er spinning det skal bruges til? Kan man gøre noget for at få det til at tælle kalorier og evt måle afstand?? Overvejer at bytte det til en 405cx, da jeg så tror jeg vil kunne få kalorier med???

Håber der er nogen der har erfaringer med dette?? Synes pulsure er en forvirret jungle.

Tak for hjælpen :bigsmile:

Edited by milla84
Link to comment
Share on other sites

Hej milla84

Jeg ejer selv et Garmin Forerunner 405-pulsur, og jeg har oplevet noget lignende med hensyn til udregningen af antal forbrændte kalorier. I mit tilfælde sov jeg med heart rate-monitorren og pulsuret sat på træningstilstand, for at teste hvor lavt min puls nåede ned under søvnen. Næste morgen overførte jeg dataene, og jeg fik grafen over min puls på skærmen. Dog "mente" uret, at mit kalorieforbrug i løbet af natten var lig 0.

Som dig undrer jeg mig også over dette, da uret, efter min mening, burde beregne kalorieforbruget blot ud fra dataene om ens puls og den tidsperiode uret har været i trænings-tilstanden.

Det kunne tyde på, at uret yderligere behøver en tilbagelagt distance for at være i stand til at give én sit samlede kalorieforbrug, da jeg heller ikke har nogle problemer i forhold til løb. Derfor er uret åbenbart ikke brugtbart, hvis ikke man foretager en fysisk bevægelse fra et sted til et andet, hvilket jeg ikke synes burde være rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Har stadig mulighed for at returnere det. Ville det hjælpe at skifte det til en 405 cx, da den så vidt jeg ha forstået regner kalorieforbrug ud fra pulsen og ikke afstanden?????? Er bare så ærgeligt at ha smidt så mange penge efter et ur, der ikke kan hvad jeg blev lovet :dry:

Skal nok blive glad for det til løb, men pt døjer jeg med skinnebensbetændelse, så spinner mest for tiden, for at skåne benene..

Link to comment
Share on other sites

Ja det nye Forerunner 405 cx beregner kalorieforbruget ud fra pulsen.

Den person der har lovet dig at forerunner 405 (den gamle) kan måle kalorieforbrug ved spinning, har ikke forstand på uret. Den gamle model kan måle et anstændigt kalorieforbrug ved løb og cykling uden bakker eller andre påvrikninger, men slet ikke ved sportsgrene som Tennis, løb på trapper og stort set alle andre sportsgrene den ikke er kodet til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share