Skulderøvelser - HST


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg ser mange HST-programmer, der kun kører med én skulderøvelse. Ofte er det military/skulderpres der er valgt. Men er det virkelig nok ?. Burde man ikke have to øvelser med, så den midterste del også bliver ramt ?. Eller hvis man kun vælger én skulderøvelse burde det vel være upright rows eller lateral raises, da de hovedsageligt rammer den midterste del. Den forreste del af skulderen får jo lidt ved bænkpres/dips.

Hvad siger I, hvor mange skulderøvelser skal man tage med, og hvis kun én, hvilken skal man så tage ?

Link to comment
Share on other sites

Ville nok personligt tage to, selvom de fleste råder en til kun at tage én.

Hvis du nøjes med én, skal du vælge Military Press. Hvis du ikke vil det, så Skulder/Dumbell press.

Har du to med, ville jeg personligt gå efter Milli og Upright Rows, da jeg ikke bryder mig forfærdeligt meget om Lateral Raise.

Men sådan overall, er det faktisk nok med én. Så ville jeg bare gå lidt op i sæt, så du ikke kun tager 2 men 3-5 (afhængig af dine reps)...

Ved godt det ikke overholder de 'rigtige' HST-regler, men det har virket bedst for mig.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig et spørgsmål om at variere og se på din krop, hvor der mangler noget.

Er din front skulder kolosal og din midt 'ikke eksisterende', så skal du nok have en øvelse for denne specifikt på også, men Milli rammer den ganske fint for de fleste. Så kan du altid skifte øvelser efter dit HST fx.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share