Kostplan


Addicted-H
 Share

Recommended Posts

Jeg ville høre om der var nogen, der lå inde med et kostprogram på ca. 1800 kcal om dagen? Det vil jeg nemlig godt indtage om dagen, så vil meget gerne se et eksempel på en sådan kostplan. Bare for at få en ide om mængden af mad osv. Synes at det er så besværligt med de der tast selv programmer. Har ikke forstand på hvad tingene vejer osv.

Håber at I kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jeg ville høre om der var nogen, der lå inde med et kostprogram på ca. 1800 kcal om dagen? Det vil jeg nemlig godt indtage om dagen, så vil meget gerne se et eksempel på en sådan kostplan. Bare for at få en ide om mængden af mad osv. Synes at det er så besværligt med de der tast selv programmer. Har ikke forstand på hvad tingene vejer osv.

Håber at I kan hjælpe :)

Spis tre måltider og cirka to-tre små mellemmåltider.

Morgenmad (500kcal)

60g havregryn

20g rosiner

2 deciliter skummetmælk

1 banan

Mellemmåltid (100kcal)

1 æble

Frokost: (500Kcal)

2 stk fuldkornsrugbrød

4 skiver kyllingepålæg

1 gulerod

1 tomat

1 hårdkogt æg

Mellemmåltid (100kcal)

2 stk. groft knækbrød

Aftensmad (500kcal)

150g kylling

200g grøntsager

60g ris eller pasta tørvægt, 200g kartofler eller to skiver groft brød

Mellemmåltid (100kcal)

1 frugt eller 2-3 riskiks eller 2 stk knækbrød eller en kalorielet müslibar

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får du et æble til at indeholde 100kcal?? Håber sku ikke at du smører smør på æblet :laugh:

To tilfældige æbler fra frugtkurven (køleskabet) vejede ca 170g stykket - reelt spiser man nok næppe mere end de 150g. Både større og mindre æbler findes helt sikkert.

http://www.foodcomp.dk havde de flere slags æbler fra 46-59kcal/100g for 3 uspecificerede og op til 80kcal/100g for paradisæble.

Altså 70-90kcal for et helt normalt størrelse æble. Så virker 100kcal ikke total skævt, når man bare sjusser lidt med tallene. :smile:

Ift selve forslaget vil jeg dog kraftigt anbefale at supplere lidt op på de mellemmåltider, f.eks. med mandler, valnødder eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share