Ondt i skulderen ved opadstød.. Hjælp til en kollega.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

Jeg træner lidt sammen med et ungt vægtløftertalent, der har nøjagtig det samme problem, som jeg har haft... I mit tilfælde droppede jeg bare opadstødet, men da han er seriøs, skal det helst ikke ende i dét!

Smerten opstår ikke ved f.eks. pres over hovedet med stang eller håndvægte, men i de sidste cm. i opadstødet, hvor det river i toppen! Han har snakket med landstræneren om det, været til fysioterapeut og fået nogle øvelser han skulle udføre(udfra deres teorier om, hvad det kunne være). Det er egentlig ligegyldigt her...

Jeg vil gerne høre, om I har nogle forslag til, hvad der kan være galt, og nogle ting han evt. kan prøve? Det er skidefrustrende, men også ærgerligt, hvis det skal stoppe hans opadstød, idet det har stået på længe, kan jeg forstå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har døjet meget, og gør stadig få gange, med smerter i opadstød ved de sidste par centimeter. Det er blevet meget bedre grundet øget smidighed i skulderen (Jeg og min træner er hvertfald af den overbevisning af jeg var for stiv i mine skuldre). Mit bedste råd er at køre let de dage hvor det gør ondt så det ikk bliver værre, det har hjulpet mig meget.

Jeg kan desværre ikke hjælpe mere, men det har hvertfald hjulpet på mig med let udstrækning af skulderen, og sørge for at køre lette kg de dage hvor det gjorde for ondt.

Gør det ondt når han trykker nogle steder på skulderen? (jeg fik meget ondt hvis jeg satte en finger ind lige bag armhulen, mens jeg havde armen løftet over hovedet)

Det unge talent skulle vel ikk være Mads Held? :smile:

Edited by Tovehest
Link to comment
Share on other sites

Hej,

ja mit navn er Mads Held, kender jeg dig? :b

mine problemer ligger som sagt i opadstødet, og er ved at være rimlig slemme, de har stået på siden starten af maj 2008, men er dog kommet og gået.

jeg har lige tjekket, og ja, det gør ondt når jeg løfter armen og trykker bag ved armhullen.

jeg har strukket ud i skulderen på alle mulige måder efter hver træning i efterhånden et år, men smerterne kommer stadig i perioder.

smerten opstår som sagt i slutningen af opadstødet, og kommer på undersiden af skulderen ned mod skulderbladet,

jeg vil prøve at spørge min fysio ang. Impingement.

jeres input og forslag modtages med glæde.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er mig Tobias :-)

Det lyder meget som det jeg selv har døjet med. Jeg ved ikke helt om det var fordi jeg var for stiv i skulderen at jeg fik ondt hele tiden, men det mener Folke hvertfald kunne være en grund dertil. Jeg tror heller ikke jeg er helt af med det endnu, men lige pt. mærker jeg næsten intet til det, men det kommer lidt i perioder ligesom dit.

Jeg fanger dig lige på facebook på et tidspunkt så kan jeg lige nævne de ting Folke har sagt til mig :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share