ondt i knæhaseside - overbelastning?


marthor
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er begyndt at løbe igen efter et par måneders pause. Jeg har løbet 4 gange nu med en dags pause imellem hvert løb.

Jeg er nu begyndt at få ondt i en sene/muskel bag på venstre ben i knæhasen(undskyld min svage antomividen :) ). Jeg prøver lige at uddybe placeringen: Hvis jeg sidder ned og bøjer venstre ben 90grader og spænder lårmusklen, så fremtræder en betydelig sene på baginderside af knæhasen. Ca. 5 cm over dene store sene på inderside af knæet gør det ondt, specielt hvis jeg har siddet stille lidt og begynder at gå. Det er ikke en voldsom smerte, men nok til at jeg tænker om det kan være noget overbelastning som gør at jeg holde lidt igen med løb hver 2. dag?

Efter at have gået lidt mærkes ømheden i senen ikke mere! Jeg har ikke ondt andre steder i kroppen så det er ikke generel ømhed der er problemet.

Hvad foreslår i...skal jeg bare prøve at fortsætte mit løb og se om det går væk, eller skære lidt ned eller helt holde nogle dages pause?

Hvis min forklaring er for vag må i lige melde tilbage.

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Du har trænet for hårdt efter en lang pause

Vær opmærksom på smerten, nedsæt din trænings mængde (Km, hastighed og ture) og se om det hjælper.

sidst jeg løb var i lørdags og synes faktisk ikke at ømheden/irritationen i området bag på knæet har fortaget sig, tværtimod. Men det er som sagt værst hvis jeg har været stillesiddende og så rejser mig.

Jeg tror jeg vil løbe mig en lille tur iaften og prøve af hvordan det går efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share