Hormon Kur, negativt?


Mkmkmk2670
 Share

Recommended Posts

Kære Motion-online.

Er blevet tilbudt en hormon kur, men da jeg ikke ved så meget om dem, og svært og finde information om dem søgte jeg her til.

Kan en fortælle mig de negative sider ved sådan en kur?

Skal lige siges jeg træner 2 timer hverdag, selvfølgelig er det cross træning... Og har gjort i et halvt år men vil godt lige have det sidste extra kick...

Evt. fjerne det sidste fedt fra maven

Link to comment
Share on other sites

Som jeg forstod det der var der intet om en såkaldt hormon kur, det var om anabolske steroider.

Hormon er en meget generel betegnelse.

Måske er det væksthormon du har fået tilbudt.

Steroider (Anabole androgene steroider) er generelt syntetiske varianter af mandligt kønshormon, testosteron.

Begge dele hormoner, virker ret forskelligt, men er cirka lige dumt at ligge og rode med, og når du endda indrømmer du intet ved om det er det ærlig talt en kende blæst at bruge sig selv som kemi-eksperiment. :smile: For at få det "ekstra kick" og lidt mindre fedt på mavsen?

http://www.steroids.dk/da/Om%20steroider/M...%20stoffer.aspx

Hvad dækker "cross træning" over?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

i stedet for bare at fordømme dig (ok, lidt vil jeg - for det ER fandme dumt), vil jeg hellere dele mine erfaringer, fra for 14-15 år siden.

Dengang trænede jeg bodybuilding. 6 dage om ugen. Spiste derefter.

Og ville gerne være større, for man blev jo pludselig ambitiøs.

Så, jeg tog noget der hedder Oxymethanol. Det virkede også fint. 8kg muskler på 1½ måned (jeg har strækmærker på det inderste af overarmene af samme grund).

Og det er så en af de få ting jeg har fortrudt i mit liv.

Fordi, en ting er at du får store muskler. En dag kommer dagen hvor det ikke er interessant længere. For mit vedkomne kom den forholdsvist hurtigt efter de 1½ måned, da jeg begyndte at lægge mærke til, at mine testikler skrumpede (de "vokser ud" igen, når man stopper, og de igen overtager hormonproduktion osv.). Jeg begyndte simpelthen at lægge mærke til hvor snot åndssvage de der bodybuilder typer var. De blev skide aggressive op til stævner, og alt handlede om deres kost og "kosttilskud" (hvis du forstår sådan en lille en...)

Grundlæggende kan man sige, at jo - man kan da sagtens gøre sådan nogle ting, og komme fint ud af det på den anden side. Men man kan lige så godt være hamrende uheldig. Måske slutter livet. Måske slutter ens førlighed. Måske sker der slet ikke noget nu - men om 10-15 år, er din krop måske blevet så påvirket af det du gjorde, at du i den grad fortryder det.

Det jeg synes man voldsomt meget skal overveje når man gør sådan nogle ting er:

1. Er du parat til potentielt at satse livet, for nogle større muskler ?

2. Er du parat til at leve med uvisheden om din krop tog skade - uden at du rent faktisk ved det ?

3. Kunne du leve med bitch-tits ?

4. Kunne du leve med forlængede knogler der gør dig semi-handikappet ?

Lyder lidt gustent ik' ? Men alt efter hvad du propper dig med, er det meget reelle bivirkninger. Og muskuløse mænd med bitch-tits er ikke bare grimme, de er også en dead giveaway - man er UDEmærket godt klar over hvordan de har fået dem.

Jeg synes du skal overveje, meget seriøst, om det der er en sti du vil begive dig ud på - "bare fordi" du lige nu synes større muskler er sagen. Og du skal gøre op med dig selv, om potentiel invaliditet eller død, er risikofaktorer du er villig til at leve med.

For nogen er det, og så er det jo sådan. Hvis folk vitterligt er ligeglade, så er det jo svært at stoppe dem. Men jeg vil godt vove den påstand, at tilnærmelsesvist normale personer vil gøre sig de overvejelser, og ende med den konklusion - at det er nok ikke det værd i sidste ende.

Håber du kan bruge det til noget.

Edited by JacobSaaby
Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

i stedet for bare at fordømme dig (ok, lidt vil jeg - for det ER fandme dumt), vil jeg hellere dele mine erfaringer, fra for 14-15 år siden.

Dengang trænede jeg bodybuilding. 6 dage om ugen. Spiste derefter.

Og ville gerne være større, for man blev jo pludselig ambitiøs.

Så, jeg tog noget der hedder Oxymethanol. Det virkede også fint. 8kg muskler på 1½ måned (jeg har strækmærker på det inderste af overarmene af samme grund).

Og det er så en af de få ting jeg har fortrudt i mit liv.

Fordi, en ting er at du får store muskler. En dag kommer dagen hvor det ikke er interessant længere. For mit vedkomne kom den forholdsvist hurtigt efter de 1½ måned, da jeg begyndte at lægge mærke til, at mine testikler skrumpede (de "vokser ud" igen, når man stopper, og de igen overtager hormonproduktion osv.). Jeg begyndte simpelthen at lægge mærke til hvor snot åndssvage de der bodybuilder typer var. De blev skide aggressive op til stævner, og alt handlede om deres kost og "kosttilskud" (hvis du forstår sådan en lille en...)

Grundlæggende kan man sige, at jo - man kan da sagtens gøre sådan nogle ting, og komme fint ud af det på den anden side. Men man kan lige så godt være hamrende uheldig. Måske slutter livet. Måske slutter ens førlighed. Måske sker der slet ikke noget nu - men om 10-15 år, er din krop måske blevet så påvirket af det du gjorde, at du i den grad fortryder det.

Det jeg synes man voldsomt meget skal overveje når man gør sådan nogle ting er:

1. Er du parat til potentielt at satse livet, for nogle større muskler ?

2. Er du parat til at leve med uvisheden om din krop tog skade - uden at du rent faktisk ved det ?

3. Kunne du leve med bitch-tits ?

4. Kunne du leve med forlængede knogler der gør dig semi-handikappet ?

Lyder lidt gustent ik' ? Men alt efter hvad du propper dig med, er det meget reelle bivirkninger. Og muskuløse mænd med bitch-tits er ikke bare grimme, de er også en dead giveaway - man er UDEmærket godt klar over hvordan de har fået dem.

Jeg synes du skal overveje, meget seriøst, om det der er en sti du vil begive dig ud på - "bare fordi" du lige nu synes større muskler er sagen. Og du skal gøre op med dig selv, om potentiel invaliditet eller død, er risikofaktorer du er villig til at leve med.

For nogen er det, og så er det jo sådan. Hvis folk vitterligt er ligeglade, så er det jo svært at stoppe dem. Men jeg vil godt vove den påstand, at tilnærmelsesvist normale personer vil gøre sig de overvejelser, og ende med den konklusion - at det er nok ikke det værd i sidste ende.

Håber du kan bruge det til noget.

Har intet med denne "diskussion" at gøre men vil bare lige sige at jeg synes det er et rigtig godt svar du kommer med der. Altid godt at lære noget nyt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share