Fra 10 km til marathon


Recommended Posts

Jeg har et mål der hedder marathon maj 10.

På nuværende tidspunkt løber jeg 10 km 3 gange om ugen. Jeg har benyttet mig af løbeprogrammer til at nå de 10 km. Jeg har været rigtig glad for den struktur et sådant program giver. Nu vil jeg så gerne til at bygge flere kilometer på og har derfor kigget lidt på nettet efter en program der hedder "10 km til marathon". Jeg har fundet lidt forskellige, men jeg har fået indtryk at det vil være lidt spild ihvertfald de første uger. Der står eks. at man skal løbe 30 min i roligt tempo. Men der har jeg ligesom været synes jeg, så jeg føler det vil være at gå lidt tilbage. Jeg løber lige nu 10 km x 3 om ugen på ca. 49 minutter...

Er der nogen der har et forslag til dette - gerne link el. lign.

På forhånd tak

B.

Link to comment
Share on other sites

Et træningsprogram er jo vejledende, og der er intet galt i at springe nogle uger frem, hvis dit niveau ligger højere. Mange programmer retter sig specifikt til enten nybegyndere, øvede osv., så måske er løsningen at finde et program som starter på dit niveau.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Fortsæt med 2x10-12km (evt. som fartleg). Den 3. træningsdag vil det være en god ide hvis du byggede km på så din 3. tur blev en lang tur. Hvis du bor i nærheden af Kbh. kan du med fordel benytte dig af Spartas fællestræning mod Copenhagen Marathon 2010. De træner sammen om søndagen fra okt/nov md. og frem til Cph. Marathon. De bygger på så I jeres længeste tur bliver omkring 30km. Det er ikke unormalt at der møder 100-200 op til træning. Træningen er holdsat så alle har et "hold" de kan løbe med så tempoet ikke bliver for højt og urealistisk ift. det at løbe 42.195km.

Du kan læse mere på Sparta.dk

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share