HST program


bimmer2
 Share

Recommended Posts

Hey, jeg så dette HST Program og synes det lød som noget jeg vil prøve.

Men ville høre om man ikke kunne køre disse øvelser, i stedet for dem som beskrevet?

Også i den rækkefølge jeg skriver dem i:

Squat: 3sæt

Bænkpres: 3sæt

Dødløft: 3sæt

Incline DB bænkpres: 2sæt

BOR: 2sæt

Military Press: 2sæt

Close Grip Pulldown: 2sæt

Dips: 2sæt

EZ-Curl: 2sæt

Lægpres: 2sæt

Incline Sit-up: 3sæt

Og så ville jeg høre hvilke af øvelserne man kan køre excentrisk i, og hvilke i vil anbefale jeg gør det i?

Ps. Skal lige siges at jeg er rimelig nybegynder, har trænet 3-4 måneder on/off ikke særlig særiøs, med en længere pause, og begynder så nu at træne seriøst.

Edited by bimmer2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det tror jeg sagtens du kan.

I stedet for EZ Curls, vil jeg nok tage alm. Curls, altså med en lige stang, jeg plejer at bruge stangen fra Squat racket eller Bænkpres. Den kan jeg bedre lide end EZ.

Angående mave, vil jeg nok skifte øvelsen ud, eller putte flere ind. Evt. kigge i den her artikel: http://www.tmuscle.com/free_online_article...nce/best_of_abs

De er lidt anderledes, og dermed også sjovere.

Link to comment
Share on other sites

Hey, jeg så dette HST Program og synes det lød som noget jeg vil prøve.

Men ville høre om man ikke kunne køre disse øvelser, i stedet for dem som beskrevet?

Også i den rækkefølge jeg skriver dem i:

Squat: 3sæt

Bænkpres: 3sæt

Dødløft: 3sæt

Incline DB bænkpres: 2sæt

BOR: 2sæt

Military Press: 2sæt

Close Grip Pulldown: 2sæt

Dips: 2sæt

EZ-Curl: 2sæt

Lægpres: 2sæt

Incline Sit-up: 3sæt

Og så ville jeg høre hvilke af øvelserne man kan køre excentrisk i, og hvilke i vil anbefale jeg gør det i?

Ps. Skal lige siges at jeg er rimelig nybegynder, har trænet 3-4 måneder on/off ikke særlig særiøs, med en længere pause, og begynder så nu at træne seriøst.

Taget i betragtning af at du er nybegynder, så ligger du forholdsvist hårdt ud.

Hold dig til de to sæt og et enkelt i tillægsøvelser, indtil du har opbygget noget træningserfaring.

Jeg tror du vil gå død, når du når den hårde del af cyklussen pt.

Evt. en ekstra rygøvelse ifht. de andre muskelgrupper i dit program...Ellers et udmærket øvelsesvalg.

mht. curl, så er EZ bedre for håndled, men det er vel smagssag

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hey, jeg så dette HST Program og synes det lød som noget jeg vil prøve.

Men ville høre om man ikke kunne køre disse øvelser, i stedet for dem som beskrevet?

Også i den rækkefølge jeg skriver dem i:

Squat: 3sæt

Bænkpres: 3sæt

Dødløft: 3sæt

Incline DB bænkpres: 2sæt

BOR: 2sæt

Military Press: 2sæt

Close Grip Pulldown: 2sæt

Dips: 2sæt

EZ-Curl: 2sæt

Lægpres: 2sæt

Incline Sit-up: 3sæt

Og så ville jeg høre hvilke af øvelserne man kan køre excentrisk i, og hvilke i vil anbefale jeg gør det i?

Ps. Skal lige siges at jeg er rimelig nybegynder, har trænet 3-4 måneder on/off ikke særlig særiøs, med en længere pause, og begynder så nu at træne seriøst.

Hvis du ikke have mange års træningserfaring...jeg synes at du ikke skal dødløfte, da det har brug for meget høg teknik..

Jeg vil sige: 3 sætte til hver øvelse med 12 gentagelser til hver sæt...1 minute pause imellem hver sæt..

Squat: 3sæt (til ben)

Bænkpres: 3sæt (til bryst)

Træk til bryst: 3 sæt (til ryg)

Military Press: 3sæt (til skulder)

EZ Curl : 3 sæt (til biceps)

Triceps kickback : 3sæt

hyperextension: 3sæt (til lænde)

Incline Sit-up eller vertical leg raise: 3sæt (til mave)

Meget nemt at lave...:-) Hust at varme op først...5 til 10 minuter :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Bimmer

Når man styrketræner er der flere ting i din krop der bliver påvirket af dette:

Dine musklers tværsnitsareal

Dit neurale drive

Dit bindevæv og dine ledbånd

Af alle disse ting er det dit bindevæv og dine ledbånd der styrkes langsommest. Det vil sige, at hvis du starter med ekstrem hård styrketræning risikerer du at beskadige dit bindevæv og det vil føre til pauser og i værste tilfælde til overrivninger af disse.

Dit program ser fint ud. Alle disse øvelser kan udføres excentrisk, bare husk at have en spotter på når du gør det!

De første 3-4 måneder bør de lave øvelserne med en belastning på 12-15 RM og lave 12 repetitioner. På denne måde undgår du at overbelaste dine ledbånd.

Efter disse indledende måneder er du klar til at træne tungere. Du kan her gå over til belastninger på 6-10 RM og det er her du vil kunne opleve at du bliver stærkere.

Man skal ikke være bange for at løfte tunge vægte, men det er vigtigt at din krop er klar til det, ellers bliver du skadet og så er det hele bare spildt.

Håber det hjælper

Edited by Superbrelts
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share