Fedttabsprogram


Panther
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg skal have tabt noget fedt - da jeg desværre har taget 7-8 kg på.

Jeg mangler dog en fedttabsprogram som jeg kan følge, er der nogen som kan give mig nogle links eller sende mig en over forummet?

Jeg er en pige på 18

165 cm høj

65 kg

Vegetar

Vil veje 55 kg igen.

Mvh.

Panther

PS. Hvis i har gode erfaringer med fedttab, så skriv da lige jeres historie - og hvad i gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Min opskrift:

166 høj

Kvinde

22 år

Vejede 63 og vejer nu 53! Har lagt stor vægt på ikke at fokusere på vægten, men på at få en så stærk krop så mulig med så lav en fedt% som muligt!

ingen kage, sodavand, slik og junkfood!! Masser af frugt og grønt

Motion, motion, motion og motion - sådan tabte jeg 10kg på et halvt år og har nu et meget højt kondital.

Mit motion består af løb, spinning, svømning samt en masse tung styrketræning

Link to comment
Share on other sites

Min opskrift:

166 høj

Kvinde

22 år

Vejede 63 og vejer nu 53! Har lagt stor vægt på ikke at fokusere på vægten, men på at få en så stærk krop så mulig med så lav en fedt% som muligt!

ingen kage, sodavand, slik og junkfood!! Masser af frugt og grønt

Motion, motion, motion og motion - sådan tabte jeg 10kg på et halvt år og har nu et meget højt kondital.

Mit motion består af løb, spinning, svømning samt en masse tung styrketræning

Nu er det, at jeg gerne vil prøve at lave et skema/program til mig selv, for at holde mig selv i ørerne.

F.eks. hvornår skal jeg motionere, hvor længe, og hvordan.

Hvad skal jeg spise, hvornår og hvor meget.

Jeg har nemlig prøvet en masse - men er dårlig til at få det gennemført, og det lykkeds dermed ikke.

Motivationen er ikke altid på toppen - men når jeg ser på mig selv i spejlet, så kan jeg næsten ikke nænne at tro at jeg ikke bare kan tage mig sammen.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig meget simpelt: Hæld ikke mere i dig end du forbrænder. Få evt. inspiration / værktøjer her:http://lifehacker.com/5373866/five-best-weight+management-tools

Jeg valgte for mange år siden aldrig at blive fed, selv om jeg egentlig har let ved at tage på hvis jeg ikke passer på. I perioder skal jeg derfor tabe mig måske 1 kg, for at få fedtprocenten tilbage på sporet, men lever ellers efter disse simple regler:

1) Droppede smør/margarine på brødet for mange år siden. Vi har ikke disse produkter i huset

2) Skærer altid alt synligt fedt af pålæg/kød uanset hvor lidt der er

3) Spiser kun fedtfattige produkter, som eks. skummetmælk, cola light og aldrig sødmlk og alm. cola.

4) Motionerer, men pas på, du forbrænder ofte mindre end du tror, og træning øger appetitten, For mig er træning ikke vejen til fedttab, men vejen til et sundt kredsløb og en sund og velfungerende krop.

5) Droppede en uvane med at spise chips/slik i store mængder når jeg kom hjem fra arbejde.

Når du når op i alderen vil du også opleve at bliver du een gang pustet op, så kan du aldrig slanke dig tilbage igen. Huden hænger i folder og du vil være meget uskøn selv om du er slank. Personligt har jeg aldrig oplevet det, og vil aldrig komme til dit, men har set en del uskønne eksempler fra min omgangskreds.

Hvis ikke du kan ændre din livsstil fundamentalt og ikke kan mønstre en stærk vedvarende motivation, så glem det. Du bliver fed før eller senere alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig meget simpelt: Hæld ikke mere i dig end du forbrænder. Få evt. inspiration / værktøjer her:http://lifehacker.com/5373866/five-best-weight+management-tools

Jeg valgte for mange år siden aldrig at blive fed, selv om jeg egentlig har let ved at tage på hvis jeg ikke passer på. I perioder skal jeg derfor tabe mig måske 1 kg, for at få fedtprocenten tilbage på sporet, men lever ellers efter disse simple regler:

1) Droppede smør/margarine på brødet for mange år siden. Vi har ikke disse produkter i huset

2) Skærer altid alt synligt fedt af pålæg/kød uanset hvor lidt der er

3) Spiser kun fedtfattige produkter, som eks. skummetmælk, cola light og aldrig sødmlk og alm. cola.

4) Motionerer, men pas på, du forbrænder ofte mindre end du tror, og træning øger appetitten, For mig er træning ikke vejen til fedttab, men vejen til et sundt kredsløb og en sund og velfungerende krop.

5) Droppede en uvane med at spise chips/slik i store mængder når jeg kom hjem fra arbejde.

Når du når op i alderen vil du også opleve at bliver du een gang pustet op, så kan du aldrig slanke dig tilbage igen. Huden hænger i folder og du vil være meget uskøn selv om du er slank. Personligt har jeg aldrig oplevet det, og vil aldrig komme til dit, men har set en del uskønne eksempler fra min omgangskreds.

Hvis ikke du kan ændre din livsstil fundamentalt og ikke kan mønstre en stærk vedvarende motivation, så glem det. Du bliver fed før eller senere alligevel.

Hold da op, nogle dumme påstande du har. Det er aldrig for sent til at blive slank - det er ikke en særlig fed indsigt du har på det.

Nå, men det er lige meget for mit tilfælde.

Jeg har aldrig haft problemer med den type vaner.

Har aldrig brugt smør, margerine og lignende. Jeg brækker mig over fedtstoffer og især animalsk fedt (!!!)

Jeg spiser ikke kød (ingen animalske produkter overhovedet), så det problem har jeg hellere ikke.

Jeg drikker dermed hellere ikke mejeriprodukter.

Kan ikke forstå hvorfor du siger at jeg skal passe på med at motionere?

Motion er noget af det sundeste - selv jeg som ikke selv er særlig aktiv, så ved jeg at jeg får det bedre af motion.

Jeg burde motionere mere - ikke kun for fedttabet, men også for at forbedre min livskvalitet.

Jeg takker dog for dit svar - selvom jeg faktisk ikke rigtig selv kunne bruge det til noget.

Edited by Panther
Link to comment
Share on other sites

på forsiden, http://www.motion-online.dk , findes der nogle gode artikler som er videnskabeligt dokumenteret. Så undgår du underlige historier om hvordan X's moster tabte sig X kilo. :smile:

Der er også en energiberegner og når du har indtastet dine data kan du se hvor mange kalorier du "bør" indtage. De er dog vejledende, men passer på de fleste. Det tal kan du så trække lidt fra. fx 500kcal og så spise efter det. Men som du selv skriver så er motion også en vigtig del af det at tabe sig.

God træning og læselyst

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share