Forbrænding ved træning


kaufuss
 Share

Recommended Posts

Uden at kende urets eksakte specs, så vil jeg tro det beregner tallet ud fra en formodning om en gennemsnitlig kondition og så de tal du formentlig har indtastet for maxpuls (og evt hvilepuls). Når man kender din relative arbejdsintensitet (aktuel puls ift maxpuls/hvilepuls området), kan man derfra estimere iltoptag der korrelerer rimelig godt med energiforbrug.

Usikkerhederne kan jeg ikke sætte præcis tal på, men jo længere væk fra normal din kondition ligger, så større fejlvisning må man formode.

Mine egne erfaringer med et tilsvarende ur og de kalorie-estimater det gav er at det nok skal passe ok indenfor 10-15%.

I mere avancerede ure kan man indtaste en kendt værdi for maximal iltoptagelse, hvilket så mindsker dén del af usikkerheden væsentligt.

Hvad bestod den træning af der gav 640kcal?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg trænede ca 45 min.

30 min på en cross trainer, 350 watt i snit og derefter ca 4 km roning på concept II romaskine.

Jeg har kun estimeret min maxpuls til 180, min hvilepuls er 43. Jeg er 44 år, "lettere" fed 107 kg. Jeg synes egentlig min fysiske form er ganske fin, når man ser bort fra de mange kilo.

hilsen

lars

Link to comment
Share on other sites

Uden at kende urets eksakte specs, så vil jeg tro det beregner tallet ud fra en formodning om en gennemsnitlig kondition og så de tal du formentlig har indtastet for maxpuls (og evt hvilepuls). Når man kender din relative arbejdsintensitet (aktuel puls ift maxpuls/hvilepuls området), kan man derfra estimere iltoptag der korrelerer rimelig godt med energiforbrug.

Usikkerhederne kan jeg ikke sætte præcis tal på, men jo længere væk fra normal din kondition ligger, så større fejlvisning må man formode.

Mine egne erfaringer med et tilsvarende ur og de kalorie-estimater det gav er at det nok skal passe ok indenfor 10-15%.

I mere avancerede ure kan man indtaste en kendt værdi for maximal iltoptagelse, hvilket så mindsker dén del af usikkerheden væsentligt.

Hvad bestod den træning af der gav 640kcal?

Jeg glemte helt at sige tak for din respons, så

tak skal du have :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars.

Jeg har selv et polar F6 og jeg er utrolig glad for det. Hvis man indstiller uret korrekt (evt. laver en maxtest og derefter taster sin målte maxpuls ind på uret) vil jeg påstå at usikkerheden er utrolig lille. At bruge pulsuret som er indstillet med dine private dataer er i hvert fald mere pålideligt end den forbrænding som selve den maskine man står på måler. Men tror at uanset hvilket mærke indenfor pulsure man benytter sig af, vil der altid være en mindre usikkerhed.

Med det du har ydet lyder en forbrænding på 640 kcal som meget sandsynligt!

Fortsæt det gode arbejde - thumbs up herfra! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share