Crash diet


uole
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg har været igang med at bulke i 3-4 måneder nu, og har da også taget en del på :)

Men der er også røget noget fedt med i købet, så nu står jeg og overvejer en crash diet på 1-2 uger. Mit spørgsmål er om det er en god/dårlig ide? Kan jeg nå at miste nævneværdig muskelmasse på den korte tid? Derudover har jeg hørt at det er en dum ide at bulke uafbrudt i mere end 3 måneder, og jeg vil gerne fortsætte helt helt til foråret også cutte ned derfra.

Hvis nogen ligger inde med nogle effektive crash diets, må I meget gerne poste dem :)

Min profil: Mand, 19år, 187cm, 85kg, kører 3split - 6 træninger om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :)

Jeg mener at tabe sig mest muligt, på den 1-2 uge® det står på. Kroppen kan vel ikke nå at nedbryde noget særlig muskelmasse, i forhold til fedt, på den kort periode?

jo, det vil jeg sagtens mene at den kan. De første par kg vil man nok kunne høste af den "overfyldning" der finder sted som en del af bulk, men herefter skal vægttab faktisk foregå så langsomt som muligt for at spare muskelmassen. Det ser ud til at grænsen for hvor meget fedt man kan nedbryde er "hårdere" end grænsen for hvor meget muskel man kan nedbryde, så ved meget store energideficitter, vil man tabe mest muskelmasse.

Link to comment
Share on other sites

Kroppen kan sagtens smide muskelmasse rigtigt hurtigt. Bare se på sengeliggende og småtspisende patienter. Rasler af dem.

Det er givetvis noget andet hvis du spiser proteinrigt og styrketræner imens (måske er du et af de genetiske vidundere, eller har rigtig meget fedtmasse?), men normalt vil crash-dieting være ret hårdt for massen.

Incog: Hvad mener du med at cycle? Set over sæsoner eller over dage?

Link to comment
Share on other sites

Incog: Hvad mener du med at cycle? Set over sæsoner eller over dage?

Det er jo så det gode spørgsmål... Jeg vil ikke påstå at jeg ved det, jeg pointerede blot at flere ting antyder at diet cycling ser ud til at være at foretrække fremfor steadystate diet. Om man så skal cycle det over 5 timer, 5 dage, 5 uger eller 5 måneder vil jeg nødigt give et bud på.

Link to comment
Share on other sites

Hehe okay, så dropper jeg det.. Tror jeg nedjustere mit energiindtag et par uger.

Tak for hjælpen :)

God idé. Start med at finde dit ligevægtsindtag (hvis du ikke kender det i forvejen)) og skær så 300-500kcal af dagligt. Kør med det et par uger - hvis det ikke rykker på vægten, skærer du et par hundrede kcal mere af og venter et par uger igen. På den måde bevarer du mest muligt muskelmasse.

Husk at 3 timers cardio dagligt vil øge dit ligevægtsindtag kraftigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share