Cooper test


Bolero
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg vil rigtig gerne prøve kræfter med en cooper test for at få en indikation af, om min kondi er lige så fin som jeg tror :smile:

Men hvor? Jeg bor på Østerbro og synes ikke, at mulighederne for en længere uforstyrret strækning er særligt optimale.

Er der nogen der kender til et godt sted? Evt. en løbebane man kan låne?

Andre fif/erfaringer modtages også meget gerne :smile:

Mvh

Nina

Link to comment
Share on other sites

J, selvfølgelig skal du da tage hen på søterbro stadion og løbe. De har vist både indendørs og udendørs muligheder for at løbe på bane..

En anden ting du kan gøre er at lave en BiiB-test. Den kan findes på forsiden af denne hjemmeside nede til venstre. Den giver en helt fin indikation af din kondi, og kræver blot at du har to kegler stående 21 meter fra hinanden og selvfølgelig en måde hvorpå du kan høre "biib"'ne. Det kan gøres bare ved at have nogle højtale koblet til en bærbar computer.

Held og lykke, skriv resultatet til os..

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Nina

Du skal da selvfølgelig løbe den på Østerbro stadion når du bor så tæt på, men må lige rette Træningshjernen, for de har ikke nogen indedørs rundbane på Østerbro stadion. Tror at det eneste sted i Danmark hvor der er en 400m overdækket rundbane er i Valby.

Link to comment
Share on other sites

J, selvfølgelig skal du da tage hen på søterbro stadion og løbe. De har vist både indendørs og udendørs muligheder for at løbe på bane..

En anden ting du kan gøre er at lave en BiiB-test. Den kan findes på forsiden af denne hjemmeside nede til venstre. Den giver en helt fin indikation af din kondi, og kræver blot at du har to kegler stående 21 meter fra hinanden og selvfølgelig en måde hvorpå du kan høre "biib"'ne. Det kan gøres bare ved at have nogle højtale koblet til en bærbar computer.

Held og lykke, skriv resultatet til os..

Træningshjernen :superman:

Jeg vil nok mene en Coopertest er at foretrække frem for en BiiB-test. Men jeg tror det er rigtigt nok at de har en indendørs bane, den er nok bare ikke 400 meter (den sætning er egentlig ikke henvendt til dig, men gad ikke at quote den anden :tongue: )

Som det allerede er blevet sagt i hver eneste post, skal du selvfølgelig tage til Østerbro Stadion. Men jeg kunne godt forestille mig at Sparta har reserveret banen, sådan ca 24/7. Isåfald så tag den på Frederiksberg (Trefalke Stadion tror jeg den hedder)

Men sørg ihvertfald for at se om der ikke er ledigt på Østerbro, før du begiver dig til Frederiksberg

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok mene en Coopertest er at foretrække frem for en BiiB-test. Men jeg tror det er rigtigt nok at de har en indendørs bane, den er nok bare ikke 400 meter (den sætning er egentlig ikke henvendt til dig, men gad ikke at quote den anden :tongue: )

Som det allerede er blevet sagt i hver eneste post, skal du selvfølgelig tage til Østerbro Stadion. Men jeg kunne godt forestille mig at Sparta har reserveret banen, sådan ca 24/7. Isåfald så tag den på Frederiksberg (Trefalke Stadion tror jeg den hedder)

Men sørg ihvertfald for at se om der ikke er ledigt på Østerbro, før du begiver dig til Frederiksberg

Rigtigt nok at Sparta har en indedørsbane på Østerbro stadion.

Hvis jeg husker rigtigt, så er den vist 60 meter lang og man skal være medlem af Sparta for at benytte den........og hvem gider også lige at løbe coopertest på en 60m lang bane ;-)

Kender ikke lige reglerne for Københavns kommune, men ved at i visse kommuner er det tiladt at benytte stadion hvis man har bopæl i kommunen.

Jeg mener yderligere, at både AK 73 og KIF også benytter Østerbro stadion.

Link to comment
Share on other sites

Må man godt bare vade ind på et stadium og løbe rundt?

Med mit håndbold hold går vi hver fredag ud pg løber på Trefalke Stadion, og jeg tror ikke at vi har reserveret. Endvidere mener jeg også at man kan komme og bruge det som man vil, hvis bare der er ledigt. Men for at vende tilbage til Sparta, så ved jeg at de er lidt strengere med sådan noget, så jeg ved ikke helt med Østerbro.

Og nej hvem gider løbe Cooper test på en 60 meter bane :tongue: 50 runder for at løbe 3 Km - og hvis den kun er 60 meter har jeg da svært ved at forestille mig at den er rund? Eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Med mit håndbold hold går vi hver fredag ud pg løber på Trefalke Stadion, og jeg tror ikke at vi har reserveret. Endvidere mener jeg også at man kan komme og bruge det som man vil, hvis bare der er ledigt. Men for at vende tilbage til Sparta, så ved jeg at de er lidt strengere med sådan noget, så jeg ved ikke helt med Østerbro.

Og nej hvem gider løbe Cooper test på en 60 meter bane :tongue: 50 runder for at løbe 3 Km - og hvis den kun er 60 meter har jeg da svært ved at forestille mig at den er rund? Eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor på Østerbro og har før brugt stadion til at finde min tid på 800 meter intervaller, du kan bare gå ind, fx via stadionhallen. Jeg har dog ikke fulgt med i den store ombygning, men formoder den er færdiggjort? Husk at varme grundigt op, gerne 20 minutter med fx 4 indlagte 'spurter' på 30 skridt.

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen!

Hvor er det bare super fedt med så meget og hurtig tilbagemelding!

Jeg vil prøve at begive mig op på Østerbro stadion på et lidt 'skævt' tidspunkt, ellers tager jeg til Frederiksberg.

Og skal nok huske at varme godt op inden.

Tusind tak for hjælpen!

Go' dag og go' træning :smile:

Nina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share