taber jeg mig?


nila
 Share

Recommended Posts

hej alle sammen :)

er ny her på MOL men ville sætte stort pris på nogle gode råd.

jeg er en pige på 15 år, vejer omkring de 57 kg og er 162 høj, jeg er pæreformet så det meste af mit vægt ligger desværre på min lår område, det er jeg lidt ked af, så vil rigtigt gerne tabe mig nogle kilo.

jeg går i træningscenter hver dag! hvor jeg løber 2 km med 10,5 - 13 km/t og cykler ca 3 km + går/cykler til og fra skole. Jeg prøver og spise sundt og holde kalorierne under 2000 om dagen, men har en svaghed for chokolade og hvidt brød så jeg kommer nok op på de 2000 kcal :( men er det jeg gør nok til at tabe mig??? jeg ved godt at det motion jeg laver ikke er voldsomt meget, men gør det ikke lidt mere at det er hver eneste dag, og jeg sveder også rimelig meget efter træningen, er det ikke ligesom et tegn på at der sker noget?

vil gerne have en slank krop og komme af med min pæreform eller ihvertfald noget af den, men vil virkelig IKKE udvikle store synlige muskler.

håber virkelig på noget respons :)

på forhånd tusind Tak!

Link to comment
Share on other sites

hej alle sammen :)

er ny her på MOL men ville sætte stort pris på nogle gode råd.

jeg er en pige på 15 år, vejer omkring de 57 kg og er 162 høj, jeg er pæreformet så det meste af mit vægt ligger desværre på min lår område, det er jeg lidt ked af, så vil rigtigt gerne tabe mig nogle kilo.

jeg går i træningscenter hver dag! hvor jeg løber 2 km med 10,5 - 13 km/t og cykler ca 3 km + går/cykler til og fra skole. Jeg prøver og spise sundt og holde kalorierne under 2000 om dagen, men har en svaghed for chokolade og hvidt brød så jeg kommer nok op på de 2000 kcal :( men er det jeg gør nok til at tabe mig??? jeg ved godt at det motion jeg laver ikke er voldsomt meget, men gør det ikke lidt mere at det er hver eneste dag, og jeg sveder også rimelig meget efter træningen, er det ikke ligesom et tegn på at der sker noget?

vil gerne have en slank krop og komme af med min pæreform eller ihvertfald noget af den, men vil virkelig IKKE udvikle store synlige muskler.

håber virkelig på noget respons :)

på forhånd tusind Tak!

Chokolade og hvidt brød indeholder rigtig mange kalorier: ( pr.100 gram )

Chokolade: kcal 536, protein 6 gram, fedt 29 g, kulhydrat 63 g

Hvidt f.brød: kcal 270, p. 8 g., f. 4 g., k.,51 g.

Nu skriver du ikke hvor meget du spiser men du kan snildt indtage 200 gram c+f om dagen, hvilket svarer til ca. 1/3 af dit daglige energibehov.

Hvis du så også drikker en cola er du oppe på ca. halvdelen af dit energibehov.

Håber at du kan bruge det i dine overvejelser om dit ønskede vægtab. Se evt. mit forslag til en kostplan.

vh

mask1:)

Edited by mask1
Link to comment
Share on other sites

Du er jo ikke ligefrem overvægtig udfra dine oplysninger! Det betyder at du formodentlig ikke har din krop fordi du ikke har passet på den men snarere fordi du nu engang er tilbøjelig til at se sådan ud! Det betyder på ingen måde at en forandring ikke er mulig, blot at du ikke skal regne med at kiloerne rasler af dig med det samme blot du tænker på det.

Hvad din facon angår er det sværere! Hvorpå kroppen man tager fedt på, er styret af arvelige og hormonelle forhold man ikke lige sådan kan ændre! Et vægttab vil typisk komme fra hele kroppen og ikke kun fra benene!

Det være sagt så tror jeg godt man kan tabe sig selektivt fra benene, men det kræver enormt meget cykeltræning eller lignende, og det fungerer kun under visse omstændigheder (træningen må forbrænde meget fedt, ikke kun kulhydrater og benene må ikke blive nedkølede under og efter træningen). Er du ikke overmuskuløs fra start er der i øvrigt også en chance for at dine benmuskler vil vokse af den slags træning!

Din frygt for at blive muskuløs kan du godt glemme! Meget få kvinder udvikler muskler der ser mandlige ud uden at virkelig træne specifikt efter det (og en mandligt hormon skal der også ofte til)!

Held og lykke med dit projekt :bigsmile:

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Ud fra det du skriver lyder du ikke som om du trænger til at tabe dig! Du kan selvfølgelig træne målrettet for at stramme din lår op, men sørg for at træne hele kroppen. Hvis du har en veltrænet overkrop, vil du se mere harmonisk ud, og så er det måske ikke så vigtigt at smide mange kg på benene. Desuden er det sundt for os damer, at fedtet sidder på lårene fremfor på maven :-)

Hvis du gerne vil have muskler i benene, uden at føle dig for 'tung' kan pilates anbefales som supplement til løbeturene...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil tabe dig en lille smule, så er kosten et godt sted at starte. Du siger du er glad for chokolade, har du overvejet at spise mørk chokolade (70%+)? Det smager godt, og mætter mere = du spiser mindre af det. Og det hvide brød er der desværre absolut intet sundt ved, eller noget godt at sige om :unhappy:

Hvis du ikke helt vil undvære de usunde ting, vil det være godt at spise mindre af dem. Problemet ved en vægttab er, at man er nødt til at ændre et eller andet i sin kost.

Løb og cykling er et god måde at forbrænde ekstra kalorier på, og få fastere lår. Og hverken løb eller cykling er noget der giver voldsom muskelmasse, så du skal næppe bekymre dig om at få større lår af det. Selv en lille smule motion hver dag har bestemt også sin ret! Men tænk mere på om du får pulsen op, end om du sveder meget. Jo højere puls, jo mere forbrænder du. Og det lyder da også til den kommer et godt stykke derop :bigsmile:

Og som AndreasH skrev, så mangler du det hormon der giver stire muskler, så du kan være helt rolig :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Et vægttab vil typisk komme fra hele kroppen og ikke kun fra benene!"

Enig...

"Det være sagt så tror jeg godt man kan tabe sig selektivt fra benene, men det kræver enormt meget cykeltræning eller lignende, og det fungerer kun under visse omstændigheder (træningen må forbrænde meget fedt, ikke kun kulhydrater og benene må ikke blive nedkølede under og efter træningen)."

Uenig... siger man ikke at man ikke kan spotburn/punktforbrænde fedt?

Link to comment
Share on other sites

"Et vægttab vil typisk komme fra hele kroppen og ikke kun fra benene!"

Enig...

"Det være sagt så tror jeg godt man kan tabe sig selektivt fra benene, men det kræver enormt meget cykeltræning eller lignende, og det fungerer kun under visse omstændigheder (træningen må forbrænde meget fedt, ikke kun kulhydrater og benene må ikke blive nedkølede under og efter træningen)."

Uenig... siger man ikke at man ikke kan spotburn/punktforbrænde fedt?

Du kan selv læse om det her inde! Men har dog selv halveret undehudstykkelsen på mine lår uden at tabe mig andre steder (fedtprocenten er omkring 10 og jeg har spinnet ca 6 timer ugentligt de sidste måneder fordelt på 2-3 gange per uge). Forsøget der er omtalt herinde siger i øvrigt at der blev forbrændt mere fedt lokalt i det trænede ben! Når du cykler vil effekten være ret meget større end ved etbens sparkearbejde (Du kan cirka forbrænde 5 gange mere på en cykel per tidsenhed).

Men som allerede nævnt er det næppe nogen super effektiv måde da det kræver meget cykeltræning! Og for at gøre det værre så virker det sikkert bedst ved indendørscykling uden afkøling af benene, da en evt nedkølen af huden på lårene sikkert vil annulere den effekt som cyklingen har!

Mv Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share