Proteiner og kulhydrat


Henrik22
 Share

Recommended Posts

Hej Mol. Jeg er 17 år og vejer 66 kg.

Jeg har et problem med at jeg ikke ved hvor meget protein og kulhydrat jeg skal indtage om dagen. Jeg har flere steder læst at man skal indtage mellem 1,4-1,8 g protein pr. kropsvægt alt efter ens aktivitetniveau. og flere steder også læst at kulhydrat skal indtages med ca 1 g pr kropsvægt i løbet af dagen.

Alt det her er der dog en bred mening om. alt efter hvor man læser så får man forskellige ting at vide. så vil gerne høre jeres mening.

Dyrker 6 timers fodbold om ugen. plus styrketræner 5 gange i ugen.

Hvor meget protein og kulhydat skal jeg så indtage hvis mit mål er at få større muskelmasse og meget energi ??

Link to comment
Share on other sites

DIF har udgivet en glimrende bog om ernæring i forbindelse med sport og fitness, som du kan hente gratis her. Men kort sagt, så et proteinindtag omkring 2g pr kg kropsvægt, og et kulhydratindtag på 8g pr kg kropsvægt, vil nok kunne klare det. Men læser du hæftet, vil du finde ud af, det også er relevant hvornår du indtager protein og kulhydrat, samt hvilken type det er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share