Vægttab bagdel/lår!


KarlS
 Share

Recommended Posts

Hej Motion Online :)

Nu har jeg efterhånden trænet i 4 måneder, og har brugt siden her rigtig meget til at finde god råd og bare generelt at læse nogle interessante tråde.

Her er lige lidt baggrundsviden i forhold til mit problem:

Jeg er 21 år (M), ca. 195 cm høj, og vejer ca. 85 kg (ja, har faktisk ikke været på vægten i et godt stykke tid da jeg overhovedet ikke er overvægtig!). Jeg træner ca. 4 gange om ugen, dog kun styrketræning, dvs. ingen cardio i mit program. Jeg har altid været atletisk, spillet fodbold i ca. 10 år, og har også gennemført en værnepligt uden problemer!

Hvor meget som et tøse-problem det end kan lyde, kunne jeg godt tænke mig at smide/opstramme et par kilo på min bagdel, da jeg i forhold til resten af min krop, åbenbart har nogle store fedtdepoter der.

Mit største spørgsmål er bare om jeg burde begynde at lave cardio og smide fedt generelt, eller om jeg ved hjælp af et par ekstra øvelser i mit program kan forme/smide lidt af det fedt.

Som jeg ser det, vil det evt. gå ud over min muskelmasse hvis jeg begynder at lave for intensiv cardio, og jeg har som sagt overhovedet ikke brug for at smide kilo på resten af kroppen, tvært imod!

Derimod kunne jeg også godt forestille mig at jeg ved bare at lave flere øvelser der styrker det området, bare risikerer at jeg ikke smider fedt, men bare strammer op, og jeg får en stor spids røv, for at sige det ligeud :P

Håber der er nogen der kan komme med et råd eller to :)

Mvh KarlS

Link to comment
Share on other sites

noget cardiotræning der primært rammer din underkrop, vil ikke påvirke din muskulatur i resten af kroppen! Der er mig bekendt ikke nogen form for træning der kun rammer din bagdel, men det der kommer tættest på er nok trappemaskinen eller spinning! Hvis metoden var effektiv ville jeg dog forvendte at flere kvinder i de centre jeg kommer, ville være magrere over bagdelen!

Måske har du en atypisk fedtfordeling for en fyr, men det kan også tænkes at du blot er kraftig i det område pga muskulatur. Uanset så ville mere muskulatur på resten af kroppen hjælpe på symmetrien! :bigsmile:

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

noget cardiotræning der primært rammer din underkrop, vil ikke påvirke din muskulatur i resten af kroppen! Der er mig bekendt ikke nogen form for træning der kun rammer din bagdel, men det der kommer tættest på er nok trappemaskinen eller spinning! Hvis metoden var effektiv ville jeg dog forvendte at flere kvinder i de centre jeg kommer, ville være magrere over bagdelen!

Måske har du en atypisk fedtfordeling for en fyr, men det kan også tænkes at du blot er kraftig i det område pga muskulatur. Uanset så ville mere muskulatur på resten af kroppen hjælpe på symmetrien! :bigsmile:

Vh Andreas

Dette er delvist rigtigt. Først skal vi dog have noget på plads:

Der findes ikke punkforbrænding!

Der er rigtigt, at muskler ikke skal under et ret tykt lag fedt, før det ligner fedt, det hele. Og musklerne "skubber" rigtigt nok fedtet ud, så det næsten kan ligne rent fedt. Alle mennesker er forskellige, og selvom mænd har tendens til at have fedtdepoterne om maven, kan du sagtens være en undtagelse. Jeg ville anbefale at arbejde lidt på din fedtprocent. Enten ved at få flere muskler, dog uden at få for meget fedt med i købet. Men den hurtigste vej vil dog nok stadig være at smide et kilo eller tre, afhængigt af hvor stort problemet er. Hvis du holder spiser ca. 500kcal mindre, end du behøver hver dag, sørger for at en fornuftig del er proteiner, og styrketræner sideløbende, vil din muskelmasse ikke svinde betydeligt. Og derudover skal du tænke på at dine muskler kommer til at fremstå tydeligere, og dermed større.

Peace out.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret!

Det er som sagt ikke så meget et problem, som det er min egen selvopfattelse den er gal med.

Som sagt har jeg store (ikke fuldstændigt uproportionelt!) ben generelt, og jeg tænker det er fordi jeg altid har dyrket meget fodbold/basket, plus jeg altid har cyklet. Så jeg har meget stærke ben (hvilket jeg også kan se på den vægt jeg bruger ved bl.a. squat i forhold til f.eks. bryst øvelser)

Jeg tror jeg begynder på noget forsigtig Cardio, også smider jeg nok lige en ekstra øvelse ind i mit ben program. Vil nemlig helst ikke smide kilo på overkroppen da jeg arbejder på at øge min masse der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share