Forerunner 305HR vs. 310XT


Henrik Nygaard
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have skaffet mig et GPS/pulsur til intervaltræning, og har kigget på de to nævnte modeller.

Så vidt jeg kan læse mig frem til er 310 modellen efterfølgeren til 305, og de ser da i store træk også ud til at have ret identiske specs.

Trådløs sync. i 310 modellen lokker lidt, men er der andre store fordele som kan retfærdiggøre den ret betydelige merpris? (pulsmåler kommer så vidt jeg kan se oven i prisen på 310XT)

PS. Batteritiden har ikke den store betydning for mig. Jeg kommer aldrig til at bruge det mere end en time ad gangen.

Edited by Henrik Nygaard
Link to comment
Share on other sites

Køb 305'eren. Jeg skiftede for et stykke tid siden til 310, fordi alarmen på mit 305 var gået i stykker. Du får ikke særlig meget mere ved 310, desuden er pulsbæltet noget lort, så hvis du har tænkt dig at skulle måle din puls, så køb den gamle (selvom det ikke er en softstrap).

Link to comment
Share on other sites

Køb 305'eren. Jeg skiftede for et stykke tid siden til 310, fordi alarmen på mit 305 var gået i stykker. Du får ikke særlig meget mere ved 310, desuden er pulsbæltet noget lort, så hvis du har tænkt dig at skulle måle din puls, så køb den gamle (selvom det ikke er en softstrap).

Tak for meldingen mht. pulsmåleren. Det er selvfølgelig at foretrække, at den rent faktisk virker!

Link to comment
Share on other sites

Tak for meldingen mht. pulsmåleren. Det er selvfølgelig at foretrække, at den rent faktisk virker!

Har ikke den store erfaring da 310 reelt er mit første ur og jeg ikke har brugt det mere end vel 20-30 gange endnu, men er stærkt uenig i det med pulsmåleren. Soft-strappen er meget mere behagelig at have på og fungerer foreløbig ipåklageligt, og så er det superlækkert med den automatiske trådløse overførsel.

Om det er den store merpris værd kan jeg dog ikke sige, men er bestemt glad for mit 310

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig virker softstrappen og vi er helt enige om at den er noget bedre at have på. Problemet er at jeg for det meste løber lige efter jeg er stået op og så har den svært ved at fange min puls. Derudover har den store problemer med statisk elektricitet i mit tøj, som går ind og forvirrer den så den laver nogle voldsomme spikes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løber i skiundertøj på denne årstid, og det opbygger jo hurtigt en del statisk elektricitet. Måske den gamle type passer bedre til mit behov af den grund.

Om ikke andet kan jeg jo altid prøve softstrap modellen - den kan jo købes løst til en fornuftig pris, hvis man ser sig lidt for.

Jeg hentede et 305HR i Elmutanten til 1279.- i dag, og er indtil videre ganske godt tilfreds.

Umiddelbart tror jeg ikke, at jeg ville få noget ud af at bruge de ekstra 1200-1300 kr. på et 310XT i stedet.

Softstrappen lokkede lidt, men kan jo som nævnt købes løst. Og trådløs overførsel... meget smart, men uret skal jo alligevel i cradlen for at lade op, so fuck it! :cool:

Edited by Henrik Nygaard
Link to comment
Share on other sites

Så var jeg ude på den første prøvetur med det nye legetøj, og er overordnet rigtig godt tilfreds med alt, lige på nær størrelsen.

Men at det er en stor klods var jeg jo allerede klar over, da jeg købte det. Så det kan jeg jo næsten ikke tillade mig at brokke mig over :wink:

Jeg har dog et spørgsmål til jer andre, der også løber udendørs på denne årstid med Garmin ure:

Skærmens opdateringshastighed røg helt i skoven, efter jeg havde været ude i et par minutter (-13,9C). Ikke noget jeg havde betænkeligheder ved, da arbejdstemperaturer ned til -20C er OK i følge manualen.

Men nu ville jeg lige høre om det er normalt, eller om der tale om en fejl?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share