Pasta carbonara opskrift


Lass3
 Share

Recommended Posts

Mange restauranter laver det med flødesovs, men faktisk findes der en udgave uden flødesovs, som er helt italiensk.

Steg lidt bacon. Pisk et par æg med en gaffel. Hæld den kogte pasta ned på panden med den stegte bacon og tilsæt lidt olivenolie og en smule peber og steg det kort. Hæld ægen ud over og bland det godt rundt i pastaen. Lad det stege lidt(ca 2 min) ved jævn varme med jævnlig omrøring og tilsæt parmesanost. Lad det stege videre under omrøring i et par minutter. Tilsæt evt lidt salt.

Denne version er den som min italienske mor altid har lavet, og den som hun siger er rigtig Carbonara. Og det smager fantastisk.

Velbekomme!

Link to comment
Share on other sites

Spaghetti carbonara til 2

80 g spaghetti

150 g røget skinke

1 lille løg

1/2 spsk olie

1 fed hvidløg

1 dl minimælk

½ spsk mel

salt og peber

lidt reven parmesanost

finthakket persille

Kog spaghettien. Hak løget fint og skær skinken i terninger. Svits det finthakkede løg i olien. Knus hvidløgsfeddet ned i løget og tilsæt skinketerningerne. Lad blandingen snurre et par minutter. Pisk skummetmælk sammen med æg og salt og hæld massen over skinke- og løg-blandingen. Bland den kogte spaghetti i og lad retten blive gennemvarm. Serveres med reven parmesanost og et lille drys finthakket persille.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk sjovt nok, aldrig brugt fløde til carabonara. Pisker bare et par æg, koger noget pasta. Hælder så vandet fra pastaen og smider æggene + lidt revet ost (of any kind!) ned i.

Osten er mest for at give den lidt konsistens + yummy klister'ness. Kød+bacon svitses på en pande ved siden af, uden olie, da der er nok fedt i både oksekød og bacon.

Alt efter hvor meget fedt du så vil tillade kan du smide mere ost i pastaen, eller måske bare lidt mini-mælk som en tidligere bruger også skriver!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share