Træningsprogram - tre dage


Siempre90
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg styrketræner tre gange om ugen, hvilket jeg har gjort siden sommerferien.. Men jeg vil egentlig gerne have et træningsprogram lavet af en erfaren person med styr på det!

Folk spørger konstant: Hvad er dit mål? Jeg ved ikke, om der ligger en større forklaring bag det, men målet er vel bare at få kroppen, vi alle drømmer om:

http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2009/10/cristiano-ronaldo-armani-underwear-model.jpg

Ronaldo er et godt eksempel, og det er da også mit mål.

Jeg søger:

Et træningsprogram til tre ugentlige træningsdage, der har kroppen på billedet til mål ;)

Kostråd FØR og EFTER træningen.

19 år, 187 cm og 80 kg.

Mange tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg styrketræner tre gange om ugen, hvilket jeg har gjort siden sommerferien.. Men jeg vil egentlig gerne have et træningsprogram lavet af en erfaren person med styr på det!

Folk spørger konstant: Hvad er dit mål? Jeg ved ikke, om der ligger en større forklaring bag det, men målet er vel bare at få kroppen, vi alle drømmer om:

http://cdn.buzznet.com/media-cdn/jj1/headlines/2009/10/cristiano-ronaldo-armani-underwear-model.jpg

Ronaldo er et godt eksempel, og det er da også mit mål.

Jeg søger:

Et træningsprogram til tre ugentlige træningsdage, der har kroppen på billedet til mål ;)

Kostråd FØR og EFTER træningen.

19 år, 187 cm og 80 kg.

Mange tak på forhånd.

Det skulle være nemt nok for dig at få en krop som Ronaldo. Det er mest et spørgsmål om lav fedtprocent.

Et træningsprogram til 3 gange om ugen kunne være HST

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/hst_-_hypertrofi_specifik_traening/

Vedr. kost så prøv at finde ud af dit ligevægtsindtag og så indtag et par hundrede kalorier mere om dagen. Sørg for at få 1,5-2 gram protein pr. kilo kropsvægt. Det er en god ide at indtage en halv liter kakaskummetomælk efter træning eller en halv eller en hel liter minimælk og en banan efter træning. Før træning spis noget frugt for at få lidt energi.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle være nemt nok for dig at få en krop som Ronaldo. Det er mest et spørgsmål om lav fedtprocent.

Et træningsprogram til 3 gange om ugen kunne være HST

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/hst_-_hypertrofi_specifik_traening/

Vedr. kost så prøv at finde ud af dit ligevægtsindtag og så indtag et par hundrede kalorier mere om dagen. Sørg for at få 1,5-2 gram protein pr. kilo kropsvægt. Det er en god ide at indtage en halv liter kakaskummetomælk efter træning eller en halv eller en hel liter minimælk og en banan efter træning. Før træning spis noget frugt for at få lidt energi.

Tak. Men hvis jeg har et par kg. eller tre for meget på kroppen, kan jeg da ikke tabe fedtet, hvis jeg er i energioverskud?

Og hvordan finder man ud af, hvad sit ligevægtsindtag er?

Jeg har ellers læst på denne side, at det ikke er godt med kakao, da der er for meget sukker i. Mælk skulle vist være det bedste, har jeg hørt. Men det vil jeg gerne have bekræftet.

Tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

Nej, du kan ganske rigtig ikke tabe fedtet, hvis du er i kalorieoverskud. Men du kan heller ikke gaine muskler, hvis du er i kalorieunderskud. Hvis du er i kalorieunderskud, vil du tabe fedt, men også muskler. Du kan begrænse muskeltabet, hvis du dyrker styrketræning i den periode, hvor du er i kalorieunderskud.Men hvis du vil have større muskler, kommer du til at være i kalorieoverskud i en periode. Men taber du dig, kommer du da til at se mere markeret ud, men med lavfedtprocent og små muskler ser du bare tynd ud.

Du kan beregne dit ligevægtsindtag med denne

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/

Og ja minimælk er bedre end kakaomælk, men du har også brug for kulhydrat efter træning, ellers bruges proteinerne kun til at opfylde musklernes glugogenlagre efter træning istedet for at gøre musklerne større. Så tag en banan sammen med mælken.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Ja eller det omvendte, vær i lille kalorieoverskud og så gå over til cut( være i kalorieunderskud), når du synes, du har gainet nok muskler og du ikke ønsker din fedtprocent højere. Du kan også gøre som du selv peger på og så være i kalorieunderskud indtil du har tabt det fedt, du vil af med. Med din høje og vægt, kan det ikke dreje sig om mange kg.

Link to comment
Share on other sites

Ja eller det omvendte, vær i lille kalorieoverskud og så gå over til cut( være i kalorieunderskud), når du synes, du har gainet nok muskler og du ikke ønsker din fedtprocent højere. Du kan også gøre som du selv peger på og så være i kalorieunderskud indtil du har tabt det fedt, du vil af med. Med din høje og vægt, kan det ikke dreje sig om mange kg.

Tak for svaret.

Er det korrekt, at fedtprocenten skal ligge omkring 10 procent? Jeg skal have foretaget en måling på tirsdag. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share