Knee strap


Shesper
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har døvet med en knæskade igennem længere tid.

Men det er nu kun symptomer på løberknæ tilbage!

I den forbindelse vil jeg lige høre om det er en fordel at bruge en såkaldt knee strap når jeg træner?

den skulle støtte den overbelastede sene og jeg ville på den måde kunne træne mere.. vil det så gøre at jeg vil være istand til at vende endnu hurtigere tilbage fra min skade, eller vil en knee strap blot overtage noget af knæets arbejde og i realiteten vil jeg dermed skulle vente længere før mit knæ er raskt igen??

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg har døvet med en knæskade igennem længere tid.

Men det er nu kun symptomer på løberknæ tilbage!

I den forbindelse vil jeg lige høre om det er en fordel at bruge en såkaldt knee strap når jeg træner?

den skulle støtte den overbelastede sene og jeg ville på den måde kunne træne mere.. vil det så gøre at jeg vil være istand til at vende endnu hurtigere tilbage fra min skade, eller vil en knee strap blot overtage noget af knæets arbejde og i realiteten vil jeg dermed skulle vente længere før mit knæ er raskt igen??

Hvis der stadig er symptomer er der højst sandsynligt også stadig skade, så at begynde at komme straps på for at kunne træne mere er ikke anbefalelsesværdigt. Dette grundet i at du meget lettere vil rive din skade op igen og at den ikke vil hjælpe med at hele skaden godt op.

Hvis du virkelig gerne vil løbe og holde dig igang, så forsøg dig med aquajogging. Her belaster du ikke ledene, får en god aerob træning og så er der en vis overførbarhed til dit almindelige løb.

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret.

Ja, knæet er helt klart stadig skadet i et vist omfang, og da jeg har haft skaden i længere tid er musklerne heller ikke helt "vågne" endnu rundt om knæet.

Men nej en knee strap er nok en dum ide..

.. ja har læst lidt om det der aquajogging, og set nogle film på youtube, men ik rigtigt sikker alligevel på hvordan det skal udføres korrekt.. skal man løbe på bunden eller på så dybt vand at man ikke er i kontakt med bunden?

Det jeg ellers gør for at blive skaden kvit er noget massage bl.a. med en iskop og ellers lidt cykling samt crosstrainer og derudover lidt balance øvelser.

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret.

Ja, knæet er helt klart stadig skadet i et vist omfang, og da jeg har haft skaden i længere tid er musklerne heller ikke helt "vågne" endnu rundt om knæet.

Men nej en knee strap er nok en dum ide..

.. ja har læst lidt om det der aquajogging, og set nogle film på youtube, men ik rigtigt sikker alligevel på hvordan det skal udføres korrekt.. skal man løbe på bunden eller på så dybt vand at man ikke er i kontakt med bunden?

Det jeg ellers gør for at blive skaden kvit er noget massage bl.a. med en iskop og ellers lidt cykling samt crosstrainer og derudover lidt balance øvelser.

Aquajogging foregår hvor bassinnet er så dybt at du ikke kan nå bunden, så du ikke får nogen former for stød op igennem kroppen.

Det du ellers gør lyder fornuftigt nok, bare du lytter til din krop og ikke giver den for meget gas med tingene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share