hurtigt vægttab, uden tab af muskelmasse


ekstyr
 Share

Recommended Posts

hej. har læst flere steder at vægttab uden tab af muskelmasse, ikke er muligt. dette kan jeg altså modbevise, har på nuværende tabt ca 4kilo fedt hver uge, samtidig med at jeg har taget på i vand, og muskler. dette har nu varet ved i 6 uger, og har nu tabt 22 kilo fedt, samtidig med at jeg har genvundet 9 kilo vædske og muskler. det skal dog siges at jeg efter 1 år med en diskusprolaps, har været meget inaktiv, og var blevet meget overvægtig. jeg har på fornemmelsen at de her hvedebrødsdage, hvor jeg både taber fedt og gainer muskel stopper på et tidspunkt, og at min kur der består af næsten udelukkende af kylling broccoli, og proteinshake ikke er sund i længden(men det er en fedtprocent på 47 heller ikke),kan jeg blive ved, eller er jeg for hård ved mig selv. skal også siges at jeg træner 2 gange2 timer hver dag, dette er så kun muligt fordi jeg går ledig, og nærmest kan hellige mig det her projekt, jo jeg kan godt mærke at jeg er træt og mangler nogen kulhydrater, men ikke mere end at jeg glæder mig hver gang, jeg skal træne. skal jeg klappe hesten lidt, eller er det fint nok det jeg har gang i?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du målt dette resultat?

Jeg vil faktisk sige det er mere imponerende at have tillagt sig 9kg fedtfri masse på 6 uger (uden brug af steroider) end det er at tabe 22kg fedt på samme periode. At du så skulle have gjort begge ting samtidig virker derfor meget meget voldsomt.

Jeg formoder at du så reelt har tabt dig 13kg men en maskine af en art har målt at dig vægttab fordeler sig

Dog skal det siges at udgangspunktet da er ret interessant i denne sammenhæng. Det er ikke helt det samme om du har startet på 100kg eller 150kg.

Dette siger jeg ikke fordi jeg tror du lyver, men for at få dig til at overveje om din målemetode nu kan være helt korrekt. :smile:

Mindede mig også om denne artikel:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/hvordan_kan_26_kg_blive_til_43_kg?/

Link to comment
Share on other sites

nej, jeg lyver faktisk ikke, jeg startede med en vægt på 111 kilo. og en fedtprocent på næsten 47, og det skal også siges at jeg var noget dehydreret, ja jeg var i rigtig dårlig stand. målingerne er lavet hver fredag morgen før træning på en BMI maskine de har i centeret, jeg ved godt at de nok ikke er helt nøjagtige, men målingerne har været stabile uge efter uge, og spejlet siger det samme, dog pisser det mig lidt af at min krop nu har bestemt at jeg skal tabe mig over skulderne, og på armene, de sidste 2 uger, og holder pause med maven. nej jeg lover jeg ikke lyver, og er der nogen i samme situation der vil vide nærmere om min næsten rene proteindiæt må de gerne skrive.

Link to comment
Share on other sites

nej, jeg lyver faktisk ikke, jeg startede med en vægt på 111 kilo. og en fedtprocent på næsten 47, og det skal også siges at jeg var noget dehydreret, ja jeg var i rigtig dårlig stand. målingerne er lavet hver fredag morgen før træning på en BMI maskine de har i centeret, jeg ved godt at de nok ikke er helt nøjagtige, men målingerne har været stabile uge efter uge, og spejlet siger det samme, dog pisser det mig lidt af at min krop nu har bestemt at jeg skal tabe mig over skulderne, og på armene, de sidste 2 uger, og holder pause med maven. nej jeg lover jeg ikke lyver, og er der nogen i samme situation der vil vide nærmere om min næsten rene proteindiæt må de gerne skrive.

kunne self. også bare skrive det med det samme. det er nogenlunde sådan her.. morgen: 1.5 timer hård træning på crosstrainer, med max. puls så længe det kan lade sig gøre, og så køle ned til ca. 150, og så på den igen. dette er på tom mave, udover koffein, dernæst en hurtig banan, og en halv time times hård vægttræning, hjem og have en shake, og et stykke ren rugbrød, om formiddagen typisk et kyllingebryst og en dampet broccoli, senere en rugbrød med ruccula og tun,2 timer hård træning igen og en proteinshake , og til aften igen kylling med broccoli gullerødder og såen, til natten en langsomvirkende kaseinshake.

Link to comment
Share on other sites

først tillykke med at vægten er faldet.

Jeg gerne lige sige, at jeg har styrke trænet 4 gange om ugen af en times varighed pr gang og lavet hård kondition træning 5 timer om ugen. Jeg har fået målt min fedt procent via en vægt som sender strøm igennem armene, dvs den måler for hele kroppen. Jeg har tabt 5 kg på 2 måneder og 4,8 kg er ren fedt. Ret fedt at vide det godt kan lade sig gøre og bibeholde muskel masse imens man smider fedt.

Til Ekstyr, virkelig flot, men kroppen reager også meget kraftigt på al den træning i starten. Kroppen går hen og producerer mere blod jo bedre form man kommer i. Bliv ved med at styrketræne da musklerne er med til at give et højre hvilestofskifte.

Jeg vil anbefale dig at få noget energi inden du træner, så kroppen har mulighed for at træne hårde. ¨

Lige til om det passe med de tal du skriver vil jeg ikke gøre mig klog på, men alt i alt et rigtigt flot resultat

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke du forholder dig særlig kritisk til det maskinen spytter ud, særligt i forhold til mit link.

Som sagt tror jeg naturligvis ikke du lyver, men jeg synes alligevel du skal passe på med at gøre dit resultat mere fantastisk end det er, fordi du tror blindt på en maskine, der som beskrevet i linket har STOR usikkerhed i ændringer for samme person, særligt ift væskebalance.

13kg vægttab på 6 uger er rigtig rigtig godt, hvorimod 22kg fedttab OG 9kg ekstra fedtfri masse på samme periode må betegnes som højst højst urealistisk.

Har du nogen før/efter billeder du vil vise? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet ekstyr.

Mig bekendt foreligger der vist et ældre studie, der viser, at personer, der er overvægtige, godt kan gaine muskler og tabe fedt samtidigt. Det var vist et forsøg med amerikanske politibetjente.

Der er ikke så meget samtidigheden, der er issuet her, mere størrelse af det fedttab/masseøgning der skulle være sket.

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke så meget samtidigheden, der er issuet her, mere størrelse af det fedttab/masseøgning der skulle være sket.

tak for tillykkernenene. nej jeg går ikke lige og fotografere mig selv maxpower(så lækker er jeg ikke endnu)men imorgen er det så måledag igen, og fortsætter den gode stil så tager jeg foreløbig 1 uge til, med selvpineriet, min egen badevægt siger OK, men skal jo på maskinen for at se om jeg har taget masse på samtidig, har talt en del med en fitnessnørd, der træner samme sted som mig, og er blevet lidt af en mentor, han siger at man også frigiver en del vædske, når man giver den så meget gas, og smider så meget fedt, så hurtigt, nå men jeg klør nok på 1 uge eller 2 endnu, og så tager jeg lige en lille slapper 1 uges tid, da jeg tror min krop skriger KULHYDRATER meget snart. dette indlæg er jo mest ment som en hjælp, til folk der ikke rigtig kan komme igang, og ikke som pral (max).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share