hjææælp!.... vægten står stille : (


Miss18
 Share

Recommended Posts

Hej folkens : )

Jeg har li noget jeg skal ha smidt af skuldren : P

Jeg har haft omlagt min kost siden sep-okt ca. og begyndt at træne meget(har altid elsket at træne)

Jeg var også rigti go til det de første par måneder, havde ingen problemer med ikke at spise slik og sådan,

og trænede typisk 3-4 gange ugentligt.

Vægttabet gik også fint. Omkring juletid havde jeg tabt ca. 5 kg, og ca 20 cm over det hele samlet(weeee : ))

Meeen, indtil videre har vægten stået på det samme, og det irritere mig squ godt nok noget, AAARRGH.. heh.

Jeg er 173 cm høj, og min vægt startede på 70 kg.

Nu svinger den mellem 65-66, og der er lige røget et par enkelte cm, men ikke det store.

Hmm, jeg kan prøve at skrive hvad jeg spiser og sådan, det hjælper nok lidt.

Morgenmad: typisk en go portion havregrød med kanel.

Formiddag: typisk lidt frugt, eller gullerødder. Eller en af de der wasa sandwich.

Middag: når jeg er i skole plejer jeg at købe en "sportsbolle", den består af brød(som regel mørk, groft) og salat, gulerød, agurk og kylling.

Eftermiddag: lidt frugt igen, eller en ristet ruffel med sukkerfri marmelade.

Aftensmad: En gang fedtfattig tun-mousse med fuldkorns baquette. Eller grøntsager med endten kylling eller kalkun.(ellers varieret)

Senaften: det er lidt forskelligt, frugt, ruffel, A38 med rugbrød.

Men det er selvføgelig ikke faste madplaner, men det er typisk det der kommer ned.

Træningen: Ca. 3 gange om ugen er jeg i motionscenter, starter på crosstrainer i 10 min. for at få benene igang, derefter løber jeg på løbebånd i ca en halc time samlet, (hvor jeg nu i de sidste par uger har kunne løbe i 20 min nonstop), derefter træner jeg mit program med vægte( ben, balder, ryg, mave og en smule arme) hvis jeg rigtig går til den, tager dette mellem 2 og 3 timer.. Udover dette kan jeg godt tage i motionscenter en eller 2 gange yderligere for at lave kredsløbstræning.(jeg har også 6 timers idræt om ugen i skolen, men det er ikke altiv jeg er helt så aktiv der)

Desuden går jeg til og fra skole næsten hver dag, hvilket er en halv time hver vej..

Puha, det var noget af en omgang.. heh og håber da ikke jeg har skræmt alle væk med dette lange indlæg.

- problemet er dog at jeg man måske kan sige at jeg er kørt lidt fast, jeg spiser stadig sundt, det samme, men har dog været tilbøjelig til engang imellem at snyde lidt og blande lidt slik, eller når min søster har bagt ymerkage kan jeg ikke altid holde mig væk.. Har også en ufattelig svaghed for koldskål og is : ( Det er sååååå træls, for bliver så sur på mig selv når det sker, men så tænker jeg også at når jeg er så aktiv burde det jo heller ikke betyde det store, men det gør det jo åbenbart.

Jeg blev enig med mig selv om at her i ferien skulle jeg li ha et pusterum,(stadig æave lidt motion og spise ordenligt, men også nyde ferien)

og så måske at smide vægten væk et stykke tid??

Hva skal jeg gøre??

Link to comment
Share on other sites

En af mine kammerater jeg træner med har lidt det samme 'problem'. Efter han kom op på 60-62.5 kg blev han siddende der i noget tid, og rykker sig faktisk sjældent, hvis ikke aldrig.

Ved ikke om det er naturligt, og om det betyder at man enten skal fokusere, og bruge meget mere tid på en muskelgruppe, eller lægge sin kost fuldstændigt om.

Link to comment
Share on other sites

Den indsats der fik dig til at tabe dig i starten er ikke tilstrækkelig længere. Det er vist helt normalt at det bliver sværere og sværere at tabe sig, jo tyndere man bliver.

Din kost er overvejende baseret på kulhydrater og det vil jeg mene ikke er optimalt i forhold til et ønske om vægttab.

vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er gået i stå og du gerne vil tabe dig yderligere, så laver du enten for lidt eller spiser for meget.

Du er selv lidt inde på at du ikke helt kan holde dig fra de søde sager, men hvis det kun er en gang imellem så bør det ikke have det store at sige.

Du får en del brød i løbet af dagen, og selv om det er groft, så er der stadig mange kulhydrater i det. Grovheden gør bare at udsvingene i dit blodsukker ikke bliver så voldsomme, som hvis det var hvidt brød. Nogle flere proteiner ville nok ikke være helt af vejen, enten i form af kød eller en proteinshake.

Kort sagt: enten laver du for lidt eller også spiser du for meget. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Taark for rådene..

Jeg vil nu begynde at fokusere mere på at få proteiner, jeg har altid været dårlig til kød, men jeg lan vel finde på noget : P

Jeg elsker tun mousse, og en go æggemad, og det ville da være godt ik?

Så vidt jeg kan forstå sku der jo være godt med proteiner i disse varer.

Med hensyn til den der protein shake, nu er jeg rimelig glad for smoothies -

jeg kunne jo blande noget proteinpulver i?

Jeg har også lige set at Maxim har lavet en serie til kvinder, og der er der noget protein pulver-smoothie. det kunne jeg da benytte mig af, lyder det fornuftigt?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

har dog været tilbøjelig til engang imellem at snyde lidt og blande lidt slik, eller når min søster har bagt ymerkage kan jeg ikke altid holde mig væk.. Har også en ufattelig svaghed for koldskål og is : ( Det er sååååå træls, for bliver så sur på mig selv når det sker, men så tænker jeg også at når jeg er så aktiv burde det jo heller ikke betyde det store, men det gør det jo åbenbart.

Jeg synes ikke du skal nægte dig disse ting hvis du virkelig holder af dem, det kan ende galt! tillad dig det i moderate mængder, ellers kan du finde alternativer som fx. ISIS de laver jo nogle gode produkter som er kaloriefattige + stort indhold af fiber som får dig til at blive mæt.

Grunden til jeg ikke synes du skal nægte dig noget som helst, er at det nemt kan forvandle sig til en spiseforstyrrelse, som det desværre gjorde for mit vedkommende. Jeg nægtede mig selv sukker i starten af min diet, som man naturligvis bliver nød til hvis man gerne vil tabe sig men stille og roligt blev det også forbudt at spise brød, pasta og til sidst endda også frugt, jeg tabte mig mere og mere og blev til sidst bange for at tage på så jeg levede i en lang periode af 500-1000 kcal dagligt............... nå men det jeg mener med det er pas på- jo mere du nægter dig noget mad jo mere får du lyst til det, eller modsat du nægter dig det for evigt der er stadig mange ting jeg ikke tør spise.

Link to comment
Share on other sites

har dog været tilbøjelig til engang imellem at snyde lidt og blande lidt slik, eller når min søster har bagt ymerkage kan jeg ikke altid holde mig væk.. Har også en ufattelig svaghed for koldskål og is : ( Det er sååååå træls, for bliver så sur på mig selv når det sker, men så tænker jeg også at når jeg er så aktiv burde det jo heller ikke betyde det store, men det gør det jo åbenbart.

Jeg synes ikke du skal nægte dig disse ting hvis du virkelig holder af dem, det kan ende galt! tillad dig det i moderate mængder, ellers kan du finde alternativer som fx. ISIS de laver jo nogle gode produkter som er kaloriefattige + stort indhold af fiber som får dig til at blive mæt.

Grunden til jeg ikke synes du skal nægte dig noget som helst, er at det nemt kan forvandle sig til en spiseforstyrrelse, som det desværre gjorde for mit vedkommende. Jeg nægtede mig selv sukker i starten af min diet, som man naturligvis bliver nød til hvis man gerne vil tabe sig men stille og roligt blev det også forbudt at spise brød, pasta og til sidst endda også frugt, jeg tabte mig mere og mere og blev til sidst bange for at tage på så jeg levede i en lang periode af 500-1000 kcal dagligt............... nå men det jeg mener med det er pas på- jo mere du nægter dig noget mad jo mere får du lyst til det, eller modsat du nægter dig det for evigt der er stadig mange ting jeg ikke tør spise.

Hej MTN.

Mange tak for dit råd!

Jeg vil give dig fuldstændig ret. Jeg har engang gået for vidt for nogle år siden med hensyn til en "slankekur". Der spiste jeg næsten heller intet til sidst, det startede også som du sagde, med at man nægtede sig nogle produkter, men udviklede sig mere og mere til man næsten ikke spiste. Jeg tabte mig også gevaldigt meget.

Men jeg blev dog heldigvis klogere og besluttede mig for at jeg ikke ville ha at maden skulle kontrolere mig.

Jeg har så nu i et par år prøvet lidt af hvert. Jeg har altid elsket at træne, men samtidig overspiste jeg også nærmest. Og så hjalp det jo ikke det store. Jeg synes også jeg fokuserede for meget på at jeg skulle "tabe" mig, og indtag af kalorier osv. Et par gange har jeg også været irriteret over at jeg begyndte og lade det "styre" mig igen.

Men nu er jeg fast besluttet på at jeg vil prøve at fokusere mere på at få nok proteiner og næring, og så min træning. og smide vægten godt ind i skabet : P :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej MTN.

Mange tak for dit råd!

Jeg vil give dig fuldstændig ret. Jeg har engang gået for vidt for nogle år siden med hensyn til en "slankekur". Der spiste jeg næsten heller intet til sidst, det startede også som du sagde, med at man nægtede sig nogle produkter, men udviklede sig mere og mere til man næsten ikke spiste. Jeg tabte mig også gevaldigt meget.

Men jeg blev dog heldigvis klogere og besluttede mig for at jeg ikke ville ha at maden skulle kontrolere mig.

Jeg har så nu i et par år prøvet lidt af hvert. Jeg har altid elsket at træne, men samtidig overspiste jeg også nærmest. Og så hjalp det jo ikke det store. Jeg synes også jeg fokuserede for meget på at jeg skulle "tabe" mig, og indtag af kalorier osv. Et par gange har jeg også været irriteret over at jeg begyndte og lade det "styre" mig igen.

Men nu er jeg fast besluttet på at jeg vil prøve at fokusere mere på at få nok proteiner og næring, og så min træning. og smide vægten godt ind i skabet : P :4thumbup:

Det var så lidt :)

Præcis, det kan nemt tage overhånd! man kan måske nægte sig at spise kage i en måned fx. men på et tidspunkt får man nok og så forspiser man sig nok i kage, det udløser dårlig samvittighed og så begynder man nok at faste og jeg ved ikke hvad nej pas hellere på :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share