styrketræning før sengetid - proteinpulver


Christian Deichgraeber
 Share

Recommended Posts

hej... :D

Jeg er en dreng på 17 år, som går på efterskole hvor jeg dyrker meget gymnastik, springgymnastik, fodbold, løb osv.

Jeg bruger min krop rigtig meget i løbet af dagen, så derfor har jeg også brug for mange proteiner, så min krop kan bygge min muskler op igen, og gerne lidt større.

Jeg har bare et problem:

-jeg tror ca. jeg er fysisk aktiv i 5-6 timer HVER dag!

plus jeg også styrketræner hver aften inden sengetid.

Jeg får ikke nok proteiner, så mine muskler kan blive genopbygget,

derfor har jeg tænkt på, at tage proteintilskud (i form af proteinpulver)om aftenen.

Så er spørgsmålet bare hva skal jeg vælge? :S

Jeg styrketræner hver aften, og ved at den bedste proteintype til det formål er Whey proteiner (valle protein), men har også hørt det er dårligt at indtag whey protin inden man skal i seng, da kroppen optager det meget hurtigt (40 min. eller sådan noget).

Så den bedste proteintype til inden man går i seng er Kasein proteiner, da de ikke bliver optaget så hurtigt...

Så hvad skal jeg vælge? :S

håber der er nogen der vil hjælpe!

Christian :D

Link to comment
Share on other sites

Din krop skal bruge protein instant efter du har trænet, derfor bør du tyre noget valle indenbords. Så kunne du evt. indtage noget kassein også, men det vigtigste må være at du får din protein når du har trænet og kroppen har allermest brug for den!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke fordi, alt protein er brugt efter 40min, sådan fungere det ikke. Whey er hurtigt optagende, men hvis du får nok kulhydrater til, skal det nok holde natten over, så at sige. Det med kassein vs whey er små maginaler, man ikke behøver at bekymre sig så meget om, så længe man er amatør.

Kassein er det bedste valg, inden man skal sove ja, men det altså ikke fordi, du vil kunne mærke den store forskel. Bare sørg for at få masser af komplekse kulhydrater(groft brød, kartofler, grove ris osv.) inden Ole Lukøje kigger forbi.

Edit: Men som Zee også siger, er whey selvfølgelig klart det bedste valg lige efter træning.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Okay, tusind tak for hjælpen! :D

Så det her lyder fint, eller er der nogle ting, som skal laves om (husk jeg er på efterskole, så bestemmer ikke selv hvornår jeg spiser):

...

...

- 19.30 - 21.00: springgymnastik

- 21.30 - 22.00: groft rugbrød, med et til to stykker frugt (kan ikke ændre på tidspunket)

- 22.15 - 22.45: styrketræning

- 22.50 whey proteinpulver (ca. 20g: spørgsmål- hvor maget vand er det optimale, at blande 20g op i, og er 20g nok, for meget? jeg vejer 67,4kg med fedtprocent på 7,4)???

På forhånd tak for hjælpen! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share