Kritik af splitprogram


Festberg
 Share

Recommended Posts

Hey alle

Håber, at nogen af de erfarne gider kigge mit program igennem og komme med lidt konstruktiv kritik.

Jeg kører et splitprogram med træning A på dag 1, træning B på dag 2, hvile på dag 3 og så forfra igen med træning A på dag 4.

Mht. til sæt og reps, så følger mit program det, der anbefales i splitprogrammet i artiklen "Guide til større muskler" på forsiden.

Dvs:

Uge 1-3: 3x12

Uge 4-6: 3x8

Uge 7-10: 2x8 + 2x6

Uge 11-12: 4x6

Uge 13: 3x8

Uge 14-15: 3x6.

Træning A:

Squat

Pull-ups (2xmax)

Knæ-stræk

Preachers bench

Cable rowing

Hase curl

DB biceps curl

Læg

Træk til bryst

Træning B:

Bænkpres

Mave

Dips (2xmax)

Straightlegged dødløft

Siddende DB militærpres

DB flyers skrå

Triceps cable pushdown

Cable skulder sideløft

Mave

Cable skulderrotation

Push-ups smal/bred (1xmax)

BB shrugs

Virker det fornuftigt? Er jeg dækket godt ind, så jeg får trænet hele kroppen? Er der nogen øvelser, der er overflødige? Jeg bruger ikke meget mere end 1 time hver gang, så jeg føler, at antallet af øvelser er passende.

Jeg har ikke så meget at lave de næste 3 måneder, så jeg har overvejet at droppe hviledagen og træne hver dag. Men er bange for, at det vil mindske min muskelvækst.

På forhånd mange tak!

Festberg

Edited by Festberg
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at det er et særligt godt program.

For lidt fokus på basisøvelser, og frie vægte generelt. Der mangler noget dødløft, bent-over rowing og BB military press.

Istedet for at komme med en lang smøre (Har lidt travlt), vil jeg lige give et link til det her program, som jeg synes du godt kan hente en hel del inspiration fra: http://fitness-blog.dk/tr%c3%a6ningsprogram-2-split-28/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share