Sundt mad til skolen?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Hej motion-online:)

Jeg skal til at spise mere sundt, da jeg skal til at cutte, og synes ikke rigtig jeg får noget ordentligt at spise i skolen.

Jeg er en dreng på 83,5kg, som har lidt mavefedt, dvs en nice 4 pack.

Jeg kan sagtens blive forholdsvis sulten i skolen, da jeg får noget at spise klokken 6 om morgenen og så klokken 9.30 igen.

Og så klokken 11.20 igen.

Har I nogle gode råd hvad jeg kunne tage med? Har selv tænkt på Pastaret med Kylling og andet sundt, og noget rugbrød, men ved ikke med

hvilket pålæg desværre :)

Håber I kan hjælpe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Hej motion-online:)

Jeg skal til at spise mere sundt, da jeg skal til at cutte, og synes ikke rigtig jeg får noget ordentligt at spise i skolen.

Jeg er en dreng på 83,5kg, som har lidt mavefedt, dvs en nice 4 pack.

Jeg kan sagtens blive forholdsvis sulten i skolen, da jeg får noget at spise klokken 6 om morgenen og så klokken 9.30 igen.

Og så klokken 11.20 igen.

Har I nogle gode råd hvad jeg kunne tage med? Har selv tænkt på Pastaret med Kylling og andet sundt, og noget rugbrød, men ved ikke med

hvilket pålæg desværre :)

Håber I kan hjælpe mig :)

Hvis du tager pasta med kylling med hvilket er fint, så skal du huske at det helst skal være fuldkornspasta hvis du skal blive ordentlig mæt og husk at blande noget grønt som salat eller grønsager i pastasalaten :)

Pålæg burde ikke være noget problem, der er masser af sunde muligheder; kyllingepålæg, kalkunpålæg, roastbeef, hamburgerryg, skinke, tun, makrel, gravad laks, ørred, æg osv.. der er vildt mange muligheder

rugbrød er altid godt, men du kan også variere med grovboller, groft knækbrød, grovflutes osv..

Husk at have en masse frugt med ved siden af også og gnavegrønt som minimajs, skoleagurker, små gulerødder osv osv :)

Link to comment
Share on other sites

Fedtfattig kød eller fisk (fisken behøver ikke at være fedtfattig) plus grove grønsager plus en smule sund fedt i form af olivenolie evt

Protein holder dig mæt, det gør de grove grønsager også og den smule fedt du får sørger for at din mave og tarm tømmes langsommere og holder dig derfor mæt i længere tid imellem måltiderne

Forslag evt kylling med salat/kålblanding overhældt med en spsk. olivenolie plus diverse krydderier

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share