Vægttab 5-6 kg


Jegergæst
 Share

Recommended Posts

Hej alle!! nu er jeg snart ved at gå i panik, jeg har forsøgt at tabe mig i rigtig lang tid, jeg har dog aldrig lavet en rigtig plan. Jeg har forsøgt at spise rigtig sundt og få dyrket en del motion, men der sker ikke en dyt!!!

Jeg er en pige på 17 år, 173 cm og vejer ca. 65 kg. (og JA jeg skal tabe mig min. 5 kg :))

Nå men ifølge energiforbrugs beregneren her på siden, forbrænder jeg omkring 2758 kcal på en helt alm. dag (her er der inkluderet lidt motion med)

Jeg spiser hver dag:

morgenmad: havregryn ca 50 g (laves til havregrød), lidt sukker og en del minimælk til.

mellemmåltid: et par gulerødder eller noget frugt.

frokost: Tunsalat med peberfrug, løg og agurk (tun i vand 150 g)

mellemmåltid: et par gulerødder eller noget frugt.

mellemmåltid: lidt havregryn eller et stykke rugbrød (nogen dage spiser jeg dette ekstra mellemmåltid)

aften: en god portion af hvad der bliver serveret, det kan være alt fra lasagne, nudler med kylling, hjemmelavet burger, mexikanske pandekager, kartofler med kød osv.

Til daglig cykler jeg 5,5 km til og fra skole, jeg cykler derudover også tit lidt ekstra.

Jeg løber mindst 2,5 km to gange om ugen.

Jeg går mange ture, og er lige begyndt på cirkel programmerne herinde.

Hvad siger i? er det helt henne i verjet? jeg ønsker virkelig at dette skal lykkedes og helst inden d. 1 juni :)

håber i vil hjælpe mig:)

ps. det skal lige tilføjes at jeg også elsker at feste, jeg har begrænset det til maks. 1 gang om måneden da der ryger en del alkohol ned (vodka). Skal jeg droppe det helt eller???

Link to comment
Share on other sites

Hej du,

Umiddelbart ser din madplan fornuftig ud, men tager du også højde for alt det usunde som ryger ind en gang imellem? :4mewantfood:

Hvis du har tid og overskud til det vil jeg foreslå at dyrke noget mere motion, helst noget som får din puls op. At cykle til/fra skole er ikke specielt energikrævende, og du burde sagtens kunne løbe længere end 2,5 km pr. tur. Hvis ikke din økonomi er til et fitnessmedlemskab er foråret jo på vej og så er det jo oplagt at starte på en god løbeplan :bigsmile:

Det vigtigste er, at du husker at et vægttab skal opnås på en sund måde, dvs. ikke for hurtigt/radikalt. Held og lykke og lad os endelig høre om dine fremskridt :smile:

Knus

Link to comment
Share on other sites

Hej du,

Umiddelbart ser din madplan fornuftig ud, men tager du også højde for alt det usunde som ryger ind en gang imellem? :4mewantfood:

Hvis du har tid og overskud til det vil jeg foreslå at dyrke noget mere motion, helst noget som får din puls op. At cykle til/fra skole er ikke specielt energikrævende, og du burde sagtens kunne løbe længere end 2,5 km pr. tur. Hvis ikke din økonomi er til et fitnessmedlemskab er foråret jo på vej og så er det jo oplagt at starte på en god løbeplan :bigsmile:

Det vigtigste er, at du husker at et vægttab skal opnås på en sund måde, dvs. ikke for hurtigt/radikalt. Held og lykke og lad os endelig høre om dine fremskridt :smile:

Knus

Tak for dit svar :)

Jeg spiser kun usundt i weekenderne, så det vil jeg prøve at begrænse så meget som muligt, og forbrænde lidt ekstra for jeg ved at jeg ikke kan holde mig helt fra det =)

Jeg kan sagtens løbe mere end 2,5 km, så jeg tror jeg vil prøve et løbe et par gange om uge!

Mit mål er at tabe min. 5 kg på ca. 70-75 dage er det for hurtigt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share