Den midterste tå


Lonnie
 Share

Recommended Posts

jeg har vanvittig ondt i midterste højre tå... den er nu også hævet og gør ondt konstant- jeg har ikke slået den på nogen måde..

det startede til spinningtime for et stykke tid siden.. nu synes jeg også den samme tå er begyndt på venstre fod??

det er sgu da noget mærkeligt noget? snakkede med en kammerat som er fys-som foreslog at det var overbelastning pga min træning.. men nogen der har kendskab tilden irriterende midterste tå og hvad kan man lige gøre??

jeg træner spinning3-4 timer i ugen 1-2 timers løb og 3-4 timers frivægt/styrke træning.. nogen gange lidt mere nogen gange lidt mindre..

og sig ikke jeg skal moderer træningen men mere hvis man kunne binde tåen op m sportstape eller andet trick ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg har vanvittig ondt i midterste højre tå... den er nu også hævet og gør ondt konstant- jeg har ikke slået den på nogen måde..

det startede til spinningtime for et stykke tid siden.. nu synes jeg også den samme tå er begyndt på venstre fod??

det er sgu da noget mærkeligt noget? snakkede med en kammerat som er fys-som foreslog at det var overbelastning pga min træning.. men nogen der har kendskab tilden irriterende midterste tå og hvad kan man lige gøre??

jeg træner spinning3-4 timer i ugen 1-2 timers løb og 3-4 timers frivægt/styrke træning.. nogen gange lidt mere nogen gange lidt mindre..

og sig ikke jeg skal moderer træningen men mere hvis man kunne binde tåen op m sportstape eller andet trick ;)

Hvilke sko bruger du til spinning? Lyder umiddelbart mærkeligt med midtertåen, men det er formodentlig en inflammatorisk tilstand!

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

jeg har vanvittig ondt i midterste højre tå... den er nu også hævet og gør ondt konstant- jeg har ikke slået den på nogen måde..

det startede til spinningtime for et stykke tid siden.. nu synes jeg også den samme tå er begyndt på venstre fod??

det er sgu da noget mærkeligt noget? snakkede med en kammerat som er fys-som foreslog at det var overbelastning pga min træning.. men nogen der har kendskab tilden irriterende midterste tå og hvad kan man lige gøre??

jeg træner spinning3-4 timer i ugen 1-2 timers løb og 3-4 timers frivægt/styrke træning.. nogen gange lidt mere nogen gange lidt mindre..

og sig ikke jeg skal moderer træningen men mere hvis man kunne binde tåen op m sportstape eller andet trick ;)

Du bør få undersøgt, om du har en nedsunket forfod. Har du det, behøver du ikke være nervøs. Under normale omstændigheder kan det afhjælpes med en forfodspilotte. Hvis du, når du cykler, ligger vægten frem på foden i stedet for at træde med hele foden, er vægten fordelt på tæerne i stedet for foden. Det kan du rette ved at justere dine klamper samt tænke over hvordan du arbejder (rundt tråd, en let bevægelse i fodledet, du bør IKKE køre med så meget belastning så du cykler i "firkanter" det skal være et glidende bevægelse).

Når man har en nedsunket forfod stritter tæerne fordi knoglestrukturen i foden er sunket en smule sammen. Det kan for nogle mennesker give problemer såsom smerte ved retningsskift (løb).

Kontakt en fys.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar!!

skoene er dem de ofte har til 2-300 kr i bilka og føtex så havde godt nok givet dem skylden, -dog er de ikke for små.

nedsunket forfod er jeg blevet undersøgt for for år tilbage (jeg gik i meget høje sk altid den gang) og da havde jeg det ikke.

Lyder mere sandsynligt at jeg ligger trykket forkert på foden i timerne-har ellers rimelig styr på teknikkerne , men må måske lige fokusere lidt på fodholdningen :)

Det er det jeg vil prøve før jeg kontakter fys.

Men tak!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share