Hvad pokker skal der til?


rasmusnielsen
 Share

Recommended Posts

Hejsa Allesammen!

Jeg vil starte med at fortælle at jeg er 21, 185høj og vejer 75kg. Jeg har længe forsøgt på at markere mine muskler mere, specielt på maven, men synes ikke rigtigt der er noget fremskridt i processen.

Jeg har søgt og jeg har læst om diverse øvelser og metoder, tilskud osv. Jeg har endda snakket med en instruktør. Jeg synes det virker utroligt svært at opnå noget der ligner en sixpack.

Jeg vil ikke sige jeg er utrænet, men heller ikke topfitted. Jeg kan sagtens spænde mine muskler og man skal ane bulerne på maven, men når jeg slapper af er det bare en flad mave. Noget andet som jeg også undre mig over er når jeg slapper af i maven, så det som om at mine muskler ikke holder bugindholdet så godt inde og 6-packen bliver mere til en one-pack hvis i forstår:)

Hvad pokker skal der til i min situation? Og jeg ville sætte stor pris på hvis man vil være sød at forklare hvad de forskellige øvelser er i stedet for bare et navn da jeg ikke kender til disse. Tak

Link to comment
Share on other sites

Manglende sixpack kan skyldes at der sidder for meget fedt uden over musklerne, såvel som mangelfuldt udviklet mave muskler. En kombination er nok sandsynlig i dit tilfælde, men det ville hjælpe lidt hvis du kunne oploade et billede af din midtersektion. Det at maven buler når du ikke spænder er vist helt normalt, selvfølgelig afhængig af omfang.

Træner du nogle af de maveøvelser du har læst/hørt om? Selv bruger jeg crunches på bold og rewerse versionen, samt forskellige twist øvelser. Den første er som sådan blot en mavebøjning hvor man hviler med ryggen på en stor træningsbold i stedet for gulvet. Jo mere af kroppen der viler på bolden desto nemmere bliver det. ekstra belastning plejer jeg at få med en vægtskive jeg holder i hænderne.

Videoen her har en fin billedgengivelse, jeg er ikke enig med hans råd om træning, men synes at han forklarer øvelsen fint!

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Manglende sixpack kan skyldes at der sidder for meget fedt uden over musklerne, såvel som mangelfuldt udviklet mave muskler. En kombination er nok sandsynlig i dit tilfælde, men det ville hjælpe lidt hvis du kunne oploade et billede af din midtersektion. Det at maven buler når du ikke spænder er vist helt normalt, selvfølgelig afhængig af omfang.

Træner du nogle af de maveøvelser du har læst/hørt om? Selv bruger jeg crunches på bold og rewerse versionen, samt forskellige twist øvelser. Den første er som sådan blot en mavebøjning hvor man hviler med ryggen på en stor træningsbold i stedet for gulvet. Jo mere af kroppen der viler på bolden desto nemmere bliver det. ekstra belastning plejer jeg at få med en vægtskive jeg holder i hænderne.

Videoen her har en fin billedgengivelse, jeg er ikke enig med hans råd om træning, men synes at han forklarer øvelsen fint!

Vh Andreas

Jeg har desværre ikke muligheden for at oploade et foto. Den bedste måde at forklarer det på er simpelthen bare en flad mave. Og som svar på om jeg træner øverlserne, så ja. Jeg tager almindelige mavebøjninger. Tit synes jeg at det er for nemt og bruger derfor også vægt til denne øvelse. Så laver jeg en hvor jeg ligger fladt på gulvet med armene ud til siderne og kører benene fra side til side hen og min krop i luften. Jeg tror jeg skal anskaffe mig sådan en bold der, det ser meget fornuftigt ud. Tak for dit svar Andreas

Edited by rasmusnielsen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share