Styrketræning kontra løb?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Skal i en 3 månedlig periode pause fra Boksning igang med at holde mig i form. Har tænkt på at styrketræne og dertil løbe et par gange om ugen også.

Men hvordan skal jeg lige planlægge det, og med hvilke øvelser?

Havde selv tænkte på 2 split, da det egentlig ikke er den store vægtforøgning jeg er igang med - jeg vejer nemlig 84 kg.

Kunne man Træne Mandag,Tirsdag, Torsdag og Fredag? Og så løbe der Onsdag og Lørdag?

Link to comment
Share on other sites

Du kan gøre præcis, som du vil. :smile:

De fleste ville nok skifte mellem styrke- og løbetræning. Jeg har tidligere brugt løbetræningen som en opvarmning til styrketræningen - det virker også.

Havde jeg en baggrund i boksning, ville jeg satse på hård sprinttræning tre gange om ugen og så styrketræne to gange med de frække fem (bænk, squat, dødløft, military og chins).

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Tak for respons!

Ja kunne da godt være man skulle det. Men de fem frække skulle vel køres med 3x10 for ikke og blive langsom?

Men vil tro 5km løb som opvarmning ville blive lidt hårdt i længden og bagefter fullbody workout :D

Velbekomme,

Hvorfor skulle du blive langsom, hvis du sørger for at lave øvelserne eksplosivt?

Og om 5 km er for hård før styrketræning, så er det kun et spg. om konditionering, søvn og ordentlig kost.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share