Det her kommer jeg seriøst til at fortryde....


Gurami
 Share

Recommended Posts

Det måtte komme før eller siden, et nyt træningsprogram, da vægten går den forkerte vej.

Løb 10 minutter med 10Km/t, derefter 2 min. til at få pulsen ned og 10 minutter med 10Km/t igen.

Cross 15 minutter med puls over 65

Motionscykel 10 minutter med puls over 95

Benpres 3X10 120Kg

Legextention 3X10 40Kg

Brystpresse 3X10 med 45Kg

Pectorial 3X10 45Kg

Bænkpress 3X10 ?Kg

Skulderpres - Frivægt 3X10 9Kg

Biceps - Frivægt 3X10 9Kg

Triceps - Rep 3X10 20Kg

Supleres med mavebøjninger og div. rygøvelser. Gentages 3 gange om ugen, det burde få vægten ned på de 90Kg. Det er ikke voldsomme vægte, men jeg er stadig ny :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det måtte komme før eller siden, et nyt træningsprogram, da vægten går den forkerte vej.

Løb 10 minutter med 10Km/t, derefter 2 min. til at få pulsen ned og 10 minutter med 10Km/t igen.

Cross 15 minutter med puls over 65

Motionscykel 10 minutter med puls over 95

Skriver du forkert, eller har du bare en utrolig lav puls?

Jeg vil nok foreslå dig at få pulsen op på ca. 160-170 stort set ligegyldigt hvad form for træning du laver, for at det giver noget i sidste ende. Undtagen styrketræning selvfølgelig, her er pulsen underordnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt med på navnene på øvelserne i dit program, men det ser ud som om du har 4 presseøvelser til overkroppen (3 til bryst og 1 til skulder), men ingen trækkeøvelser (Ryg).

Jeg vil foreslå at du dropper dem du kalder "brystpresse" og "pectorial" og erstatter med evt. lat pulldown og nogle rows (eks. Seated row el Bent over row).

Hvis du bare nøjes med rygøvelser efter behag tilsidst i programmet, så vil jeg væde med at de ofte bliver sprunget over. Med 45 min. cardio før styrketræning er det allerede et ret omfattende program for en person der ikke er i form.

Husk i øvrigt at hvis det primære mål er, at tabe dig, så er det kosten der gør den største forskel.

God fornøjelse med træningen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvorfor han sagde 95 i puls, den lå jævnt over 165 under både løb og cykling.

Jeg har fire rygøvelser, som jeg dog ikke gad skrive. Men, jeg vil give dig ret i, turB, at ryggen skal tages som det første, ellers er der ikke mange kræfter tilbage. Hvad vægten angår, er det "kun" 3-4Kg, som jeg skal af med. Det burde jeg kunne motionere væk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share