I form til Juli


iForm2010
 Share

Recommended Posts

Hey folkens,

Har et par spørgsmål som jeg håber at et par kloge hoveder kan hjælpe mig med :)

Jeg er 22 år, 186cm høj, og vejer vel ca. 100kg (har ingen vægt i huset). For 5 år siden var jeg i god form, men de sidste par år har jeg desværre været lidt for ligeglad. Jeg har bestemt mig for at gøre noget, men det skal være en permanent livsstil som jeg kan leve med. Jeg er startet med at spise en del sundere, men holder det på et realistisk niveau. Heldigvis har jeg ingen problemer med at droppe slik, chips, sodavand, kager osv osv - så det er helt ude af hverdagen.

Jeg magter ikke at gå i træningscenter, men har ingen problemer med at bevæge mig ud i naturen. Jeg bor lige ved en skov, så sørger for at løbe/gå ca. 1 time hver anden dag.

Det eneste jeg ved at jeg realistisk set ikke kan smide helt væk er alkohol. Et par gange i måneden så tager jeg i byen med vennerne, og det skal der stadig være plads til. Nogle ideer til hvordan man begrænser den negative effekt dette har på træningen?

Som en ekstra motivation har jeg lavet et væddemål med en kammerat om en god sum penge. Han er i ret god form i dag, og jeg starter som sagt på nul. Væddemålet går ud på at vi om 2 måneder skal løbe om kap over 10km.

Det jeg derfor har brug for at komme i forholdsvis god form på ret kort tid.

Jeg håber lidt at I har nogle ideer til en plan til hvordan jeg skal nå mit mål :)

Mvh,

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Hej, først og fremmest synes jeg at du skal læse den her artikel http://fitness-blog.dk/druk-alkohol-tr%c3%a6ning-80/ Artiklen tager udgangspunkt i vægttræning, men jeg vil mene at flere af pointerne godt kan overføres til cardio.

Her http://www.motion-online.dk/konditionstraening/kondition_-_artikler/ kan du finde løbeprogram for begyndere og øvede, det er vel begynder du skal have fat i.

Kan du komme med en tid på en distance du fornyligt har løbet i højt tempo? Det ville hjælpe os lidt på vej.

Link to comment
Share on other sites

Hej, først og fremmest synes jeg at du skal læse den her artikel http://fitness-blog.dk/druk-alkohol-tr%c3%a6ning-80/ Artiklen tager udgangspunkt i vægttræning, men jeg vil mene at flere af pointerne godt kan overføres til cardio.

Her http://www.motion-online.dk/konditionstraening/kondition_-_artikler/ kan du finde løbeprogram for begyndere og øvede, det er vel begynder du skal have fat i.

Kan du komme med en tid på en distance du fornyligt har løbet i højt tempo? Det ville hjælpe os lidt på vej.

Da jeg løber i skoven har jeg desværre hverken tid eller distance. Det jeg kan sige er at jeg hurtigt møder "væggen" når jeg skal løbe langt, og det bliver derfor meget almindelig gang imellem løbene.

EDIT: Tak for links :)

Edited by iForm2010
Link to comment
Share on other sites

Da jeg løber i skoven har jeg desværre hverken tid eller distance. Det jeg kan sige er at jeg hurtigt møder "væggen" når jeg skal løbe langt, og det bliver derfor meget almindelig gang imellem løbene.

EDIT: Tak for links :)

Det lyder vist som om du bare skal give den gas med begynderprogrammet :superman: Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Mikkel - hvordan går det med din træning?

Møder du stadig muren? Så løber du måske lidt for hurtigt fra starten.

Og husk at fortsætte træningen - efter du har vundet :4thumbup: men tænk på, at dine hurtigt tilpasser sig strabasserne, men sener og led har brug for lidt længere tid (3-6 mdr.).

Kombinér evt. med cykelture ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share