Knæproblem - Søger gode råd og/eller sportsfysiolog (professionel)


Hjorthen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Vil være virkelig taknemlig for al hjælp

Jeg har den sidste måned døjet med lidt knæ problemer. Det startede da jeg igen begyndte på et deltids job hvor jeg står op ca 6-12 timer på de dage hvor der arbejdes (med pauser). Jeg startede formentlig for hårdt op fra at gå fra meget stillesiddende arbejde til at stå op i mange timer.

Vil ikke sige det er smerter, men kan helt klart mærke at der er noget der ikke er OK. Bliver værre jo mere jeg belaster det/jo længere tid jeg står op. I starten blev jeg ved med min styrketræning, men stoppede med squat da jeg ville skåne knæet, fortsatte dog med let dødløft(brugte military press vægt) og military press (50+ kg) som øvelser der kan have belastet knæet.

Når jeg står op kan jeg mærke det i den nedre del af knæskalen eller lige under der. (under i form af under/bagved og ikke "syd"/"ned"). Mine knæ har i de sidste par år været den eneste del som ikke har kunnet følge med træningen og har før haft små problemer som dog er gået væk ved pauser eller træning. Jeg har i meget lang tid engang imellem hørt små lyde/kliks fra knæene når jeg går (formentlig oftere end jeg selv vil sige da jeg nok ikke ligger mærke til det så meget mere)

Ting der kan have indflydelse:

- Småproblemer på en bjergbestigning Maj 2008, og kunne virkelig mærkes på en bjergbestigning 2009. Begge har været på mest været på nedstigningerne. Har ofte båret mange kilo.

- Overtræning fra styrketræning, squat og dødløft - måske også military press (stående stilling belaster knæ ved start/slut?)

- Opstart på arbejde som sælger med mange stående timer flere gange om ugen (6-12)

Har holdt pause på det sidste for at se om det hjælper, ingen fremskridt so far. (arbejder dog stadig) Sidste gang jeg trænede var den 20/4 og løb en lille tur den 23/4 - Er virkelig ved at være rastløst da jeg elsker min træning og normalt er 3 x styrketræning gange om ugen + diverse cardio :-(

Hvis nogen er sportsfisiolog, kan anbefale en eller har andet råd om professionel rådgivning, så vil jeg gerne bruge penge på at finde ud af hvad der er galt og hvordan jeg kommer bedst af med det. (Jeg bor i Klampenborg - Så KBH/Nordsjælland vil være et must)

På forhånd tak

Christian

Link to comment
Share on other sites

Evt nogen der kan svare på om det vil være forsvarligt at træne (bare én gang for at holde træningen lidt ved lige og få kommet af med lidt rastløst hed..) efter at have læst ovenstående?

Træner normalt full body med kettlebell og fri vægts øvelser - Er der nogen øvelser jeg skal holde mig fra?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ingen der har en kommentar?

Nogen der istedet måske kan anbefale en sportsfysiolog i københavnsområdet?

Fik fjernet blindtarmen for en uge siden, så er tvunget til en træningspause nu. Kan dog stadig efter næsten 2 ugers pause mærke lidt i knæene og det ene kan jeg få til at sige lidt lyde hvis jeg stående løfter benet og laver bevægelser der bruger knæet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share