hulfodet = aldrig maraton?


Peskjo
 Share

Recommended Posts

Hey forum :)

Jeg er 17 år og døjer meget med indvendig skinnebensbetændelse fordi jeg er Hulfodet. jeg laver genoptræning 1-2 gange om dagen hverdag, bruger indlæg og bruger støtte/varme bind når jeg er ude og løbe/lunde. Nu har jeg snart døjet med skinnebensbetændelse i 2-3 år og jeg er begyndt at komme i tvivl om, om jeg nogle sinde kommer til at være i stand til gøre noget så ekstremt som at løbe en maraton. ville det hjælpe hvis jeg prøvede at smide nogle flere penge i det, og få nogle skræddersyet sko? eller ville det være at smide penge væk?

Link to comment
Share on other sites

prøv for det første at læse denne tråd

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=53687

Og hvis ikke du allerede har gjort det, vil jeg da anbefale dig at søge noget professionel hjælp. Gør noget ud af at finde en behandler med speciale indenfor løb, så du kan få noget kyndig vejledning og genoptræning.

En løbestilsanalyse vil også kunne afsløre om du supinerer, altså løber meget på ydersiden af din fod (Er det begge ben?).

mvh Mikkel

Edited by Vind
Link to comment
Share on other sites

Har fået lavet en løbestils analyse, og fik at vide at jeg løber som jeg skal.

Nej det er mest mit højre ben jeg har problemer med, ''sjovt nok'', for det er på min venstre fod jeg er mest hulfodet..

Kan også have noget at gøre med at mit venstre ben er det mest trænnet, da jeg har spillet håndbold og det var mit afsætter ben?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share