Rygsmerter efter Løb


crisis
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg så efter meget lang tid begyndt at løbe... UDENDØRS.. normalt plejer jeg at gøre det på løbebånd alene, men jeg har et problem med min ryg, jeg ved ikke om det bare mig som klynker for ingenting, eller det er noget jeg gør forkert.. men når jeg løber et godt stykke tid kan jeg mærke at jeg får ondt i rygge, nærmere imellem rygslut og numse start ... Kan ikke lige huske hvad området hedder... er det noget jeg gør forkert eller bare ?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så efter meget lang tid begyndt at løbe... UDENDØRS.. normalt plejer jeg at gøre det på løbebånd alene, men jeg har et problem med min ryg, jeg ved ikke om det bare mig som klynker for ingenting, eller det er noget jeg gør forkert.. men når jeg løber et godt stykke tid kan jeg mærke at jeg får ondt i rygge, nærmere imellem rygslut og numse start ... Kan ikke lige huske hvad området hedder... er det noget jeg gør forkert eller bare ?

Hej Crisis :)

Det lyder meget som om, at dine føder er svage. Du må forstå at kroppen fungerer som en enhed, og hvis der er grus i maskineriet et sted, kan det sagtens komme til udtryk et andet. Er der et problem ved dine føder, delen som kommer i kontakt med jorden når du løber, så obsoberer(staves?) kroppen ikke stødet optimalt, og det fortsætter derfor op igennem knæ, ryg og kan faktisk komme helt op til nakke/skulder området og skabe irritation.

Mit råd til dig vil være at søge nettet igennem for styrke/balance/smidighedsøvelser for dine føder og knæ og bruge disse dagligt. Og i mellemtiden passe holde dig fra smerteskabende løb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk også problemer med foden når jeg løber, ved ikke om det normalt.. men når jeg løber i et stykke tid, kan de godt ske at mit ben bliver Stivt.. imellem hæl og tåerne, bliver området med stift, og svært at bøje hvilket også holde mig tilbage i at løbe langt...

men vis jeg ikke kan tabe mig i vægt på den måde, hvad kan jeg eller lave?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk også problemer med foden når jeg løber, ved ikke om det normalt.. men når jeg løber i et stykke tid, kan de godt ske at mit ben bliver Stivt.. imellem hæl og tåerne, bliver området med stift, og svært at bøje hvilket også holde mig tilbage i at løbe langt...

men vis jeg ikke kan tabe mig i vægt på den måde, hvad kan jeg eller lave?

Jeg vil klart anbefale dig at gøre noget ved problemet istedet for at smutte udenom. Få fikset dine ben uanset om du holder fast i løb eller ej!

Jeg vidste ikke du gerne ville tabe dig. To ting ting er så vigtige at de skal stå for sig selv:

- Kost

- Træning

Jeg går udfra at du har styr på kosten? Der er ikke noget værre end at spendere mange timers hårdt arbejde på træning, for så at se resultaterne stå stille pga. dårlig kost. Men hvad træningen angår er der flere muligheder:

- Svømning

- Cykling

- Kropsvægt træning

- Sjipning

- Diverse sport hold

Det er næsten kun fantasien der sætter grænser. Det vigtigste er at finde noget du bliver bidt af, og så holde fast i det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share