Optimal kost for mest muligt energi?


modellos
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg bokser hver dag, 6 dage om ugen, plus jeg cykler 30km de samme dage, plus div. løbeture ved siden af.

Så kunne godt tænke mig af vide hvad den mest optimale kost for mig er?

Da jeg hverken har behov for at tabe mig eller tage på, er det bare for at få så meget energi som muligt.

Håber i kan være behjælpelige med det.

På forhånd mange tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Som AndreasH skriver, så er protein meget vigtigt. Når du træner i så stort omfang som du gør er det især vigtigt at få nok proteiner, ellers risikerer du at nedbryde i stedet for at opbygge din krop. På siden www.eatstrong.dk kan du finde en masse nemme og hurtige opskrifter der er smækfyldt med proteiner og som består af dagligdagsvarer.

Link to comment
Share on other sites

Mine råd ville være:

- Find ud af hvad dit daglige energiforbrug er.

Det kan gøres ved at have en pulsmåler på 24 timer på en typisk træningsdag. Den vil tælle dit kcal forbrug.

- Dernæst vil jeg råde dig til at hente et kalorietæller-program. Jeg kan selv anbefale WinFood 3.0 demo, som kan hentes gratis. Du skal bare google det og så finder du det.

- Nu skal du så til at skrive ind i dette program hvad, og hvor meget du spsier hver dag. Så vil programmet regne ud for dig hvor mange kalorier du indtager, og du kan nu se om du får nok eller om du får for lidt.

- Når du efter nogle uger bliver vant til at spise den rigtige mængde af mad, så kan du gå i gang med at optimere HVAD du spiser og HVORNÅR du spiser.

Du vil nok gerne have nogle råd til hvad du skal spise..

Jeg træner selv 14 gange om ugen (jeg er badmintonspiller), og jeg har rigtig gode erfaringer med at spise RIGELIGT med kylllinge og oksekød. Det er den type kød som giver dig mest protein i forhold til den fedtmængde du også får ind.

Fisk som laks og ørred er også godt at spise i hvert fald nogle gange om ugen, da der er de rigtige fedtstoffer i. samt får du omega 3,6 og 9 gennem denne fødevaregruppe.

Yderligere har det for mig været super at spise 600g grønsager OG 600g frugt hver dag. Det er en større mængde end man lige tror, men gør det, dine organer vil takke dig :smile:

Nå ikke mere herfra, håber du kan bruge det :cool:

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share