Stilstand i vægttab


Wind85
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg er en pige på 24 år. Er 170 cm og vejer 69 kg. Jeg har siden september tabt mig 6 kg og synes nu, at det er gået i stå. Mit mål er 63 kg.

Motion en typisk uge:

Mandag - 10 min på hjemmestepper + 20 min Zumba (efter trænings-DVD)

Tirsdag - 15 min's cardio + 15 min's styrketræning

Onsdag - 10 min på hjemmestepper + 20 min Zumba (efter trænings-DVD)

Torsdag - 15 min's cardio + 15 min's styrketræning

Fredag - Ingen træning

Lørdag - 30 min's gang/løb

Søndag - Ingen træning

Eksempel på kost en typisk dag:

Morgenmad - 1 kop havregryn, 2 kopper mælk, nogen gange 1 banan

Mellemmåltid - 1 stk. groft franskbrød m. skrabet Kærgården + 1 æble eller banan

Frokost - 1 stk. mørkt rugbrød m. skrabet Kærgården, tyndt lag Stryhns grovhakket leverpostej, 4 skiver agurk + 1 stk. agurk ved siden af + 1 æble

Aftensmad - Typisk dansk mad, et par eksempler kunne være 1 hakkebøf + 3-4 kartofler + lidt brun sovs eller 5 små frikadeller + 3-4 kartofler og lidt brun sovs

Jeg drikker vand til alle måltider undtagen morgenmad. Får desuden en Pepsi Light om aftenen foran fjernsynet.

Det skal lige nævnes, at jeg er opereret for en godartet tumor på hypofysen. Pga. dette har min hypofyse ingen funktion og jeg har bl.a. nedsat mæthedsfornemmelse. Jeg får medicin for for lavt stofskifte (Eltroxin), binyrebarkhormonmangel (Hydrokortison), ADH-mangel (Minirin) og væksthormon.

Nogen der har idéer til hvad jeg kan gøre anderledes for at få mit vægttab i gang igen?

Mvh. Ditte

Edited by Wind85
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg havde skåret franskbrødet væk - selvom du skriver det er groft, så hellere noget rugbrød. Kærgåden og sovsen ser jeg også som unødvendige.

Nu kender jeg ikke indholdet i en pepsi light, men hvad med at drikke noget vand i stedet? Og f.eks. dine styrketræningspas de er da ret korte - hvad indeholder de? Arm- og mavebøjninger?

Hvad er dit ligevægtsindtag?

Link to comment
Share on other sites

I stedet for at sulte sig yderligere ned i vægt ville jeg øge træningsmængden, så du dels får forbrændt mere og dels får opbygget flere muskler, som vil øge dit stofskifte. Specielt da du siger du har lavt stofskifte i forvejen. Men jeg er på ingen måde expert på området.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share